Vecka 12

Bra måndagsmorgon med en ovanligt pigg varelse innanför skinnet, hade ju varit en lugn helg tidigare så det är väl orsaken till välmåendet. Idag blev det till att ta vara på det "goa" och hoppas det håller i sig en stund, och det klarade sig nog hela dagen ut, fortsatt bra blås på kvällen.

Veckans andra dag kändes även den som om man skulle klara av utan större problem, men det är inte alltid som morgonen talar sanning.
Idag är det dags för gympa vid 15.00 på lasarettet så det gäller att planera dagen, vilket inte tillhör mina bästa sidor. Blir alltid lite tajt med tiden innan man ska åka, måste hinna äta lite lunch, vila en stund, inhallera och lite mental uppladdning, för idag hade jag en bil på garageuppfarten och fick vara pilot själv.
Bra på gympan, började en ny träningskompis som också är transplanterad liksom vi andra. Kvällen rullade på framför TV och datan, varvat med medicinintag,inhallation och lite kvällsfika, bra blås idag också, nu är jag nog inte sjuk längre!

Onsdagsmorgonen började med solljus in genom fönstret, kan man bli annat än glad då? Fixade morgonbestyr inkl. dusch, så idag tog det sina 3 timmar innan det var undanstökat och färdigflåsat.
Kände för att gå ut i det fina vädret, och så blev det, först släpper man ut två hundar för att sedan gå ut själv, men väl ute gällde det att hålla sig i lä, för det var inte särskilt varmt och blåste ganska bra. Hundarna hade kul och jag slickade i mig en massa frisk luft, så det var nog jättebra. Sämre blås idag, och tröttare på kvällen.

Solig dag även idag, kanon. När vi kommit framåt 11-tiden och tog kaffekoppen med sig ut på trappan för att njuta av solen, då mådde man gott gott i gottgott. när vi satt där, hundarna och jag så kom det en tjej med en boxervalp och undrade om den kunde leka lite med Milwa och Lowa, ok, så var det igång och de fixade det mesta av mossrivningen på en halvtimmes intensivrace runt runt i trädgården. Efter det blev det vila för både mig och hundarna en stund.

På eftermiddagen började mitt arbetspass som jag lovat försöka göra i några dagar, att gå runt i trädgården och plocka upp lite högar efter de fyrbenta vännerna.
Började bra med ett par böjningar och sedan stå och hänga mot ett träd i 3-4 min och hitta luft, så körde vi några till och lite häng, tre,fyra gånger sedan blev det lite för mycket och allt slutade med 5 min panikandning stående mot husväggen, sen blir man kallsvettig och då vet man att det börjar lugna sig.

Fick lämna resten till någon annan som får ta över som vanligt, men efter lite slappande så var jag ju tvungen att försöka se om jag kunde få ut regn och smältvatten från vintertäcket till poolen, det håller på att spricka av tyngden. Gick stilla och försiktigt med pauser ner till garaget för att hämta en slang och tillbaka för att försöka slanga ut vattnet.

Nu kan man hålla sig för skratt, när en människa med ungefär 20% lungkapacitet ska försöka suga upp vatten i slangen för att det sedan ska fungera som en hävert, hur tror ni detta gick? Bra gissat. Svar: inte så bra.
Men det måste ju gå på något sätt, så in och hämta bordsdammsugaren och en tom pet-flaska, gör ett hål i den som passar munstycket och slangen i flaskhalsen, försökte med detta, men gick inte det heller, skit också, hatar att ge upp men så fick det bli. Efter en timme kom Erik hem, så jag frågade om han kunde hjälpa mig, han sög några gånger i slangen och plupp så kom det vatten, jag hade nog sugit 30-40 gånger med paus mellan. Ser man vad ungdomen kan, eller är det skillnaden på rökta och orökta lungor kanske. Bra blås idag.

Fredag hela veckan, fredag hela veckan. Kanonväder idag med, ute i trädgården och satt mot väggen och njöt av solen, tänk att man fick uppleva detta ett år till. Inte så mycket mer matnyttigt att berätta om idag, förutom att det kom en skattsedel i brevlådan som talade om att jobbar man inte får man inget jobbskatteavdrag, för när man är sjuk med 60% i ersättning så ska man betala ytterligare 5 505 kr till staten, men det är ju klart, jag får ju också tillbaka dem genom ersättning och vård, tänkte inte på det.

Denna lördag skulle Linda och Anna spela bowling på förmiddagen, men eftersom det var årsmöte i motorklubben på eftermiddagen så fick man välja för att orka med.
Det blev årsmötet, kul möte där det faktiskt dök upp en del medlemmar som varit med länge och berättade om förr i tiden, Anki omvald till ordförande ett år till, slutade med att inta smörgåstårta och lite kaffe på det.

På kvällen kom Peter och Emma ut för de var sugna på att spela lite spel och prata lite, de kom vid halv 8-tiden och höll oss sällskap fram till halv tolv.
Det var en jättekul kväll med Chikagospel, och jag fick fyrtal i ess och vann 2 rundor. Tack ska ni ha för titten.

Natten till söndagen var det dålig sömn med krypsmärtor i armar och ben och oroligt hela tiden, började fram på morgonen att göra ont i ryggsidorna vid nederkant på lungorna eller njurarna.
Orkade precis att få i mig lite frukost och mediciner, för att sedan bara ligga i sängen, började svida varje gång man skulle kissa, vilket man behövde göra oftare och oftare under dagen, men det kom mindre och mindre, försökte dricka så mycket jag kunde. Smakade inte med mat eller någonting, gick och la mig vid 21-tiden för natten, fick sova ett par timmar innan det satte igång.

Ja, det får ni läsa om i nästa inlägg som kommer imorgon, för jag orkar inte skriva det just nu. Se fram emot det med spänning, vi hörs älskade vänner.   kramar Stig









Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0