110720-24

Nu försöker vi dra igång igen. Att en bloggare också var tvungen att ta semester trodde jag inte, men så var det.
Hoppas att ni läsare också haft en bra sommar, antingen ni har jobbat eller bara latat Er. Nu är det mindre än ett år till nästa sommar, och får man vara med dit så kanske det kan bli nya lungor och ett drägligt liv igen.

Tänk vad underbart det skulle vara att kunna orka utföra något fysiskt arbete, använda musklerna, de som inte finns nu. Att kunna gå in på t.ex. en stormarknad och titta, utan att någon måste följa med och skjutsa mig.

Hoppas bara att min älskade familj klarar av att stå ut med mig och min sjukdom i ett år till minst.

Dags att börja berätta lite kort om vad som hänt under senaste månaden.

Onsdagen den 20/7
Provtagning. Linda fick som vanligt ställa upp med att köra dit och sen köra mig på lasarettet, för idag skulle vi börja på mottagningen med de vanliga proverna, för att sedan åka till röntgen och kolla om inflammationen var borta, sen hann vi åka hem och äta frukost innan det var dags att åka in igen för att träffa läkaren.
Inflammationen hade gett med sig, och proverna var godkända.

När vi kom hem igen hade Peter och Tobias fortsatt med garagejobbet, så det blev till att fixa lite lunch till arbetarna och mig och Linda.
Jag kände mig i ganska god form, kunde ju vara med och ge instruktioner mellan vilandet.

Torsdagen den 21/7
Idag hände det mycket, inte med mig förstå för jag hade ingen bra start på dagen, trögt och jobbigt, ingen luft i lungorna, ganska kass.

Däremot fortsatte mina snickare Peter och Tobias att fixa garagetaket och Anna sorterade verktyg och skruv, som tur är har vi sovrumsfönstret precis över garagetaket, så jag hade bra koll på dem.

Linda packade det sista i husvagnen innan hon och Erik skulle köra till Öland för camping i Köpingsvik en vecka, Kenneth och Ingegärd ställde upp och körde över vagnen åt dem, för det krävs ju BE-körkort.

Idag blev det hämtpizza till lunch, för jag orkade inte fixa någon mat. Däremot var det nog mycket energi i den, för efter att jag ätit så blev allt mycket bättre med mig.
Vid halvsex-tiden dök semesterfirarna Anki och Månsan upp och det var jättehärligt att få hem bästa fruen igen.

Det blev grillnng och nån liten Jäger på kvällen, så sen blev det en helt ok kväll och man sover så gott efter den medicinen.

Fredagen den 22/7

Jag startade upp dagen på ett bra sätt, fick i mig luft och kände mig hyggligt bra, Grabbarna fixade till med att få på pappen på taket så det blev tätt för regn.

Eftersom Anki nu varit på semester i drygt en vecka så hittade hon en hel del städjobb trots att Linda varit jätteduktig och skött detta. Det är ju klart att det blir lite stökigare än vanligt när man har hantverkare, 2 hundar, 2 katter i en vecka. Så Anki drog igång stora städet.

Jag fortsatte att må bra enligt mina normer hela denna dagen, kändes ganska härligt. Avslutade dagen med en öl eller två i sällskap av Anki, Anna och Tobias.

Lördagen den 23/7

Ytterligare en bra dag på gång, vad har hänt med mig, bara att tacka och ta emot och njuta så gott det går.
Peter ledig från snickeriet idag, men eftersom Anna skulle jobba så var Tobias här och hjälpte till, han snickrade och jag assisterade med lite hålla i, jag orkade faktiskt detta.

Idag hade Anki troligen planerat att jaga gräsklipparen efersom det började brumma i trädgården. Jag hade faktiskt krafter till att fixa till lite lunch till oss. När Anna slutat jobba så åkte de hem till sitt Uthövdan efter 5 dygn i Öjaby, vilket måste känts skönt för dem.

På kvällen kom Peter och Emma ut för de var sugna på att spela lite kort och fika lite, så vi hade trevligt ända fram till halv tolv innan det blev sovdags.  Jag hade funkat hela dagen.

Söndagen den 24/7

Hygglig form på morgonen och förmiddagen, gjorde väl inte så mycket, det var ju vilodag. Skulle på kalas på eftermiddagen så jag tyckte det var bäst att lägga mig och vila en stund, men det skulle jag inte gjort för efter det blev det helt kass med andningen och orken. Men med envishet och vilja kom jag ut i bilen för resa till Urshult och fira Lisas 15-årsdag.

Plockade upp Anna i stan efter att hon jobbat klart, under resan ner blev det bättre och jag började må riktigt bra eller för att säga perfekt när vi väl kom fram, mådde kanonbra hela kvällen, kul, kul, chockade nog hela släkten, för detta var längesen jag var så pigg. Vilken härlig avslutning på dagen.

Nu har vi nog kommit igång igen med skrivandet, ska försöka komma ifatt mig själv, vi tar det en bit i taget så kommer vi väl fram till nutid så småningom. Senaste tiden har varit väldigt mycket neråt.
Ska försöka komma med lite till imorgon, kram på Er,   // Stig har vaknat igen.








Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0