110801-07

Hej igen, nu är jag på banan igen, hoppas det blir lite ordning nu.

Vi kör vidare med lite om den del av sommaren som har passerat för att snart komma in i september, tiden går.

Måndagen den 1/8
Detta var en fruktansvärt trög dag från dess att jag öppnade ögonen, har inte orkat göra någonting, varit ansträngt att bara få i sig sina piller.
Känns bara jobbigt och är fruktansvärt trött, kan vara lönen för helgens upptåg eller är det något nytt som kommit och hälsat på i kroppen. Mycket sitta på hela ryggen idag.

När det sen var dags att äta lite mat vid fem-tiden så hände något, allt som varit dåligt innan bara flög bort och kände mig så ok att jag kunde till och med anta grannen Hasse och Ingrids inbjudan till lite prata-kväll med ett glas vin. Anki har ju fortfarande en veckas semester kvar. Vi blev kvar tills kl. var närmare tolv, men då var jag trött i hela kroppen. Men en kul kväll.

Tisdagen den 2/8
En normal start på dagen och ganska slö efter gårdagen men ändå inte så trött.
Jag tyckte jag kunde hjälpa Anki att måla lite, men att bara tänka tanken så börjar de där två värdelösa lungorna att stressa upp sig.
Lika bra att vara publik och försöka serva med lite fika eller mat, och kanske hålla i stegen en stund.

Dagen rullade på och det blev några timmars altansitt på kvällen framför TV-n.

Onsdagen den 3/8
Idag hade Linda bestämt att hon skulle börja bygga det nya trappräcket, så då gäller det att hänga med i svängarna. Anki skulle fortsätta med sitt målande.
När vi ätit frukost blev det till att åka med till Räppe Såg för att hämta hem virke och beslag, Linda lastade varenda regel och stolpe medans jag stod och pustade vid bildörren. Klarade att betala.

Väl hemma igen så lastades det av och förberedelserna samt de sista ideérna om hur det skulle göras bestämdes.
Konstaterade att stolpbeslagen måste  svetsas om lite, ett jobb för Erik, så det fick bli byggstart imorgon istället.
Blev lite välbehövlig vila för mig denna eftermiddag, för på kvällen skulle vi åka ut till Erik och fira hans födelsedag lite i efterskott. Funkade bra för mig och var kanontrevligt, tack P-O, Ann, Malin, Anders, Linda, Erik.

Torsdagen den 4/8
En tidig morgon blev det tack vare en 40-minuters period med hosta och harklande som drog igång vid halv sex på morgonen. Somnade om efter att det lugnat sig och vaknade vid 8-tiden. Kändes som nattens bravader rensat upp lite, för nu kändes det som om luftflödet ökat med ett mikrogram.

Linda bygger trappräcke, mäter, sågar och skruvar, jag sitter på trappan och håller i ena änden medan hon skruvar, det är vad jag orkar och duger till.
Vid 2-tiden kom Kenneth,Ingegärd, Lisa och Anton för att hämta hem sin hund Tessie som bott hos oss i några dagar medan de har varit i Danmark på semester.

Nu blev det till att göra köttfärsssås och spagetti till lunch för våra gäster var också hungriga, det orkade jag faktiskt med mycket vilja och pausande, trots att det var mycket trötthet i den maten så smakade det bra.
När kvällen kom så var jag riktigt trött och hade svårt för att varva ner, hostade mest hela tiden, blev sängen tidigt.

Fredagen den 5/8
Sovit bra och bra morgon så länge man inte klivit upp ur sängen, för går man de fem meterna till toan så är det fullt blås på andningen, bara att stå och hänga en stund på handfatet.
Linda fortsatte med trappräcket, men efter en stund kom regnet så hon fick ta lite rast medan det regnade över, sen var hon där igen, idag var jag helt kass och hade ont i hela kroppen så Anki fick vara hållare åt Linda idag.

Kvällen var inte heller någon höjdare, bara att sitta och stressandas blandat med hosta och värk, var nog inte den trevligaste sällskapspriffen denna kväll. Hade väl kanske tidigare i veckan hoppats på att man skulle orka med ett besök på Karl-Oskarsdagarna, men inte idag iallafall.
Så Anki fick fördriva även denna fredagskväll hemma med en dönick till partner, istället för att dricka öl på stan och köra rullstolsrace med mig.

Lördagen den 6/8
En riktigt dålig förmiddag med frossa och värk, huvudvärk och mest plats i sängen. Hade haft förhoppningar om att kunna följa med ner till stan idag, men de får nog gå själva. Hade också tänkt mig att kunna åka och köpa en present till min älskade hustru som fyller år imorgon, men det tyckte in kroppen.

Linda gjorde färdigt räcket, det blev kanonbra och jättesnyggt. På eftermiddagen kom Anna och Tobbe, Kenneth och Ingegärd, Lisa,Anton, Erik och Linda var också hemma så det var fullt hus, de skulle fira Anki, trevligt om man hade kunnat vara med lite grann.

Det blev grillat och råstekta rotfrukter i ugn, vin och öl. När maten var klar hade jag faktiskt orkat mig upp och kände att jag kunde nog vara med en stund, blev lite bättre efter hand och sen höll jag mig uppe resten av kvällen. När klockan närmade sig 22.30 och många öl och vinglas var tömda så åkte Anki,Linda,Erik,Anna och Tobias ner till stan, och de andra åkte hem till Urshult.
Jag tog mig in till sängen för att prata med John Blund.

Söndagen den 7/8
Anki fyller år.
Dåligt idag också, tror det är medicinen mot svampen som gör det,slutar med den nu för att testa om det blir bättre. Måste försöka med något, så här dåligt har det inte varit tidigare.

Orkade inte ens med att ordna någon present idag heller, hon fick ett Grattis med puss och kram till.
Svärmor Karin kom upp på eftermiddagen för att gratta sin dotter.
Jag började känna mig aningen bättre framåt kvällen som vanligt, och det var ju lite bra, Peter och Emma kom hem en runda för att fira Anki. Blev fika och prat en stund.

Nu är denna veckan till ända, ska försöka skynda mig att komma ifatt. ha det bra  //// Stig



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0