111121-25

Måndag den 21/11
Var trött på morgonen, blev sen frukost, klar vid 10.00.
Men då började magen att värka, så det blev en runda till toan, och sen till sängen igen. Värkte i magen och strålade ut i sidorna, efter en halvtimme somnade jag nog, för när jag tittade på klockan var den halv två.

Fortfarande lite ont, steg upp och tog ett glas Proviva nypon och mina Alvedon. Tog en stund innan det började släppa, så jag kunde göra lite fläskpannkaka till kvällsmat.

Mådde sen ganska bra framåt kvällen när jag placerat mig i min fåtölj, och inte gjorde några längre utflykter, den längsta var nog till kaffebryggaren, eller in till sovrummet för att plocka ihop mina piller.
Behövs inte mycket ansträngning just nu, innan det blir andningsproblem. Kom ihåg att ringa serviceresor och beställa bil till morgondagens gymnastiska övningar.

Tisdag den 22/11
Kändes så där idag, men låg och drog mig lite extra eftersom det var träning i eftermiddag. Frukost, mediciner och inhallering. Klar vid tio ungefär, magen spökade lite idag också, men det släppte efter en stund när jag sträckt ut på sängen.

Kollade lite i datorn och åt lite lunch, sen ringde Hasse på dörren och tyckte vi skulle fika och ljuga lite grann för varandra, det var faktiskt ganska länge sedan.
Klockan närmade sig halv tre så nu fick jag börja förbereda mig för att åka till träningen. För är jag inte klar en stund innan så blir det panikandning när bilen kommer.

Träningen funkade sådär, klarar ju att göra hela programmet, men är ju hela tiden andfådd och jobbig andning, så det är inte speciellt roligt, men troligen nödvändigt även om jag inte tycker att det blir mer muskler eller ork.
Var också väldigt jobbigt att gå de där 70-80 meterna från lokalen och ut till dörren där jag blir hämtad av Anki, blev lite stressandning när jag skulle sätta mig i bilen.

Blev bättre när jag väl kom hem, krånglade lite in från bilen men inte så farligt. Anki passade på att köra upp ett par lövsäckar till tippen, och jag fixade lite mat under tiden. Sen åkte Anki iväg till motorgården.
Ikväll blev det för ovanlighetens skull en sitt framför TV-n och lite kvällsfika vid nio-tiden och lite medicintajm efter det.

Sängdags för en trött man vid halv elva.

Onsdag den 23/11
Upp med tuppen idag, Serviceresor kommer och hämtar mig vid 08.00 för att åka till mottagningen för provtagning och blås. Var hur pigg som helst denna morgon, inhallerade och tog en näringsdryck till frukost, sen dags att åka, gick direkt ut till bilen och satte mig, utan att flåsa och pusta.

När vi kom fram så ordnade jag lite extra motion för chauffören, eftersom han ställde upp och körde mig i rullstol till mottagningen, annars hade Röda Kors damerna fått hjälpa mig.
Proverna gick bra, blodet räckte och jag svimmade inte en enda gång, däremot var ju blåset inte det bästa man har presterat, men där är vi nu. Blev sen nerkörd till entrén av min härliga sköterska, för att åka hem.

Eftersom man inte kan förbeställa bil till hemresan i förväg så får man ringa när man är klar och sen kan man få vänta upp till en timme på bilen. Så under tiden lyxade jag till det och gick och handlade en räkmacka i cafeterian som jag tog med mig hem till förmiddagsfika.

När man sen frossat i sig mackan och en stor kopp kaffe kunde man sätta sig en stund vid datorn och slappa, gick sen och vilade en stund. Blev sen inhallation och lite piller innan det var dags att påbörja lite mat tills Anki kom hem från jobbet.

Kvällen blev sen hur bra som helst, kanske lite si och så med andningen men Anki var hemma denna kväll så man hade ju i allafall sällskap av en mänsklig varelse denna kväll, det känns bra även om man nu längre inte själv är den mest underhållande. Har blivit lite ensamt nu när ungdomarna har flyttat och inte kommer och går så ofta. Men man vänjer sig förhoppningsvis.

Torsdagen den 24/11
Precis en månad kvar till Julafton. Ska nog vara tomte i år, har ju lagt ut med 5 kilo och skägget växer som bara den, och tomtar ska väl va lite päsiga i andningen.

Denna nya dag började med en dusch och sedan lite frukost och de vanliga sysslorna, skulle ju till hudmottagningen idag, de ska visst kolla bruna fläckar så det inte är någon hudcancer på gång. Anki kommer och hämtar mig vid 10.00.

Känns bättre om hon kan vara med än att åka serviceresor och vara helt själv, vet ju inte vad som händer med andningen vid såna här tillfällen.
När vi kom dit ville läkaren se lite striptease, allt utom kalsonger skulle av, och det bjöd jag ju gärna på, för det var en både trevlig och snygg kvinnlig läkare, samtidigt som en snygg hustru också var där, och det blev en utdragen show, eftersom jag inte är så snabb, utan måste pausa lite emellan varje plagg, men kanske blir mer spännande så.

Hon undersökte mig sedan med lupp för att välja ut några spännande fläckar som hon ville skära bort.
Hon bedövade och tog sedan fram något som liknade en sån där som man trycker ut kärnhuset på äpplen med, hon tryckte och vred lite grann så var de borta, en på ryggen och en på bröstet, så jag frågade om man kunde titta igenom nu, men hade inte gått så djupt sa hon och sydde ihop mig.

Styngen bort om tio dagar. Svaret kommer om ca. 2 veckor.
Blev sen hemresa, och Anki stack till jobbet, jag åt lite lunch och satte mig vid datorn, då ringde det på dörren och mina härliga kompisar Bengt och Thomas kom och fikade en stund,
Så kul när det dyker upp någon lite oförutsett för att slå ihjäl några timmar.

Blev sen till att vila en stund, för orkade inte åka på träning idag. Anki kom sen hem en stund, innan hon skulle in till konserthuset på supé och musikal med jobbet. Blev en kväll med katten och TV-n, gick och la mig vid 22.30 ungefär.


Fredag den 25/11
Pigg och bra morgon, gjorde de vanliga rutinerna men lite snabbare idag, för Anna skulle komma vid tio och lämna hundarna för hon skulle jobba, och Anki skulle komma hem redan efter lunch för hon skulle åka ttill Kristianstad på fest och umgås med sin kompis Månsan och rallygänget hela helgen.

Anna och Tobias skulle vara barnvakt och sällskapsfolk till mig i helgen, kanske inte riktigt så, men eftersom Anna jobbade både fredag och lördag, och sen skulle det vara lottdragning i bowlingklubben med efterföljande fest på lördagskvällen så tyckte de det var bra att ligga över för att slippa köra fram och tillbaka, det var ju kul, för då fick jag ju sällskap.

Linda och Erik kom också hem på fredagskvällen, vi åt Tacos och tog oss några öl och en eller två Jägermeister på kvällen, spelade lite postkodsspel, men vann inga miljoner men vi var ganska duktiga. Kom väl i säng  vid 12-tiden.

Hinner inte skriva mer just nu, skall äta lite lunch och sedan dags att åka på träning.
Blev lite att läsa, men kommer mer snarast.  kramar på Er ////


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0