111126-29

Lördag den 26/11
Släpade mig upp från sängvärmen för att göra lite frukost till mina övernattningsgäster, Anna och Tobias. Anna skulle ju jobba mellan 10-15 idag.
Tobbe hjälpte oss med att göra lite mer klart i garaget, han isolerade och satte insektsnät vid underslaget, skruvade sen klart gipsskivorna i taket.

Han är jätteduktig, och hjälper alltid till, och det är jag med, när det gäller att sitta och titta på när andra arbetar.
Jag gick in för att förbereda lite mat till oss, och under tiden åkte Tobbe ut till Erik som var i garaget och skruvade, de skulle vara hemma vid 16.00 för då skulle maten vara klar. Blev kycklinggryta med ris.

Efter maten blev det tid för en stunds vila, vilket var tvunget eftersom vi skulle vara på lottdragning med bowlingklubben kl. 18.00.
När klockan närmade sig åktid så började jag tveka, kändes jobbigt och ville helst stanna hemma, men jag skulle vinna över den känslan, och följa med.

Så blev det, och när vi kom dit var det lite tungt men gick över ganska snabbt när man började prata med de gamla kompisarna som var där. Kvällen fungerade riktigt bra förutom att det började knipa i magen lite grann.
När dragningen var klar och det visat sig att jag vann inget denna gången heller, så skulle det bli pokermästerskap för de som ville, men jag kände att jag orkade inte fullfölja turneringen så det var lika bra att inte ställa upp.

Linda kom hem till stan från sin bortamatch i innebandy vid halv elva, så hon körde förbi och skjutsade hem mig för nu hade jag blivit ganska trött, och visste att stannade jag längre så blev det bara problem med andningen. Tack Linda, skönt att komma hem och slappna av.

De andra fortsatte festen till sent på natten, för vid 2-tiden skramlade det i dörren och Anna och Tobbe kom hem.

Söndagen den 27/11
Idag sov vi länge, trots att det stormade ganska rejält ute. Anna och Tobbe var ju kvar även idag, så när jag äntligen tog mig upp så kom Anna också, hon plockade fram frukosten.
Efter vi hade petat i oss frukosten åkte Tobbe och Anna upp till Linda och Erik för att fixa lite med lampor och dylikt.

Anna skulle ju också förbereda sitt designparty som de skulle ha hos Linda i eftermiddag. Jag hade lovat att ha middag klar vid 14.30 senast, för partyt började vid 16.00. Dillstuvad potatis med Isterband.
Vid halv två kom min älskade hustru hem från sin Kristianstads-weekend. Var ganska pigg, men kanske inte så pratsam.

Vid två blev det middag för allihop, och sen åkte Anna, Linda och Anki hem till Linda på partyt, Erik och Tobbe tog vår bil och åkte upp till garaget för att fixa dit nya bromsskivor och klossar, vilka sjöng på sista versen.
Jag fick ännu en eftermiddag/kväll med egentid, ganska gott om det just nu.

Men behöver ju vila ibland och äta mediciner och inhallera, men känner mig förutom att magen spökar ibland ganska bra, har ju klarat att ha maten klar i två dagar, och gäster hela helgen, men har varit jättekul.

Vid halvåtta kom partytjejerne hem, och Anna och Tobbe åkte med en gång för att försöka ta sig hem i stormen, tog till och med en såg med sig för säkerhets skull.
Anki och jag satt en stund framför TV-n innan det blev sängen.

Men tror jag vet vad som väntar mig imorgon måndag.

Måndag den 28/11
Tog sovmorgon riktigt efter helgen, kom upp vid nio-tiden. Åt frukost och sen medicintime samt en stunds inhallation.
Fick sen en väldigt ovanlig känsla som jag försökte döda, men det gick inte. Jag tyckte att jag skulle försöka städa lite, efter huset fullt hela helgen och 2 st hundar som inte ville ha med sig all päls hem.

Torkade av bänkar och bord, ett i taget med lite sittpaus emellan, tog fram dammsugaren och det gick faktiskt med små rörelser och många pauser. Tog 3 timmar ungefär, kök,hall och tre rum, men vad gör det, jag har ju hur mycket tid som helst.

Värmde lite pyttipanna till lunch innan det blev horisontalläge på kudden, för nu var jag och min gamla kropp riktigt trött. Somnade till i en timme ungefär, sen var klockan tre och det var dags att förbereda lite mat till oss, för Anki skulle på utflykt till Hovmantorp ikväll och göra julgrupper tillsammans med Linda och Ann.
Egentid till 21.00, då Anki kom hem med tre jättefina julgrupper.

Denna dagen hade ju varit bra förutom att min mage har lite värk hela tiden, men det verkar som det är något skit med den, får kolla upp det när jag ska till läkaren nästa torsdag. Sängdags vid 23.30.

Tisdag den 29/11
Steg upp vid åtta och åt frukost, tog mina mediciner, problemet med magen visar sig på det viset att man kan äta miniportioner sen är det fullt och man börjar må illa.
Går sen en stund innan det kommer ett riktigt knip, och man måste gå och lägga sig en stund, antingen släpper det eller blir det race till toan.

Tog det väldigt lugnt på förmiddagen, för jag skulle ju åka och träna i em. Bilen skulle komma och hämta mig redan vid 14.00 idag, så det blev fika och näringsdryck till lunch.
Gjorde mig klar i god tid för att inte stressa upp mig, då är givetvis bilen 10 min. sen, men gick snabbt ner till lasarettet så jag var ändå i hyggligt god tid.

Träningen gick bra, men var riktigt jobbig. När jag sen skulle åka med serviceresor hem idag så krabbade det till sig riktigt med andningen.
När jag tagit mig de ca. 70-80 meterna till dörren så stod redan en bil utanför, blev lite stressad, för jag var tvungen att försöka lugna ner andningen efter min gångmarsch.

Pustade en stund och gick sen väldigt stilla ut till bilen, bara det att när jag gått över hela planen och öppnade dörren så var det inte mig hon väntade på, då blev det nästan hyperventilering eftersom det var ganska kallt och blåsigt och jag skulle behöva gå tillbaka igen.

Väl inkommen i hallen igen så försökte jag lugna ner mig, men gick inget bra, för bara en minut efter kom så min bil. Han stannade precis utanför dörren, vad bra tänkte jag och gick ut, öppnade dörren och satte mig, men då hängde det upp sig igen.

Hängandes ut mellan dörr och dörrstolpe försökte jag lugna andningen men det bara flåsade på, var nära paniken, men efter ungefär 7-8 min. panikandning började jag få kontroll över kroppen och kunde sätta mig upp i sätet.
Nu var stackars chauffören också uppskrämd, men ytterligare någon minut så kunde man berätta för honom varför det blev så.

Kom sen hem och han följde med mig ända upp till dörren, jättesnällt.
Kvällsmaten fick vara tills Anki kom hem för jag orkade inte fixa den, annars blev det lugnare och faktiskt riktigt bra efter maten och lite vila. Kändes bra sen hela kvällen, och Anki var hemma ikväll som trevligt sällskap, fast det finns ju alltid något hon måste göra de kvällar hon är hemma, förstår inte hur länge hon ska orka.

Nu har det blivit en halv vecka till, kram på Er, kommer snart mer.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0