111130-111204

Onsdag den 30/11
Vaknade och var lite morgontrött som vanligt, är nog mest för att det är så gott att ligga under varma täcket och kunna andas utan större ansträngning.
Är ju också ett sätt att få dagen att bli lite kortare, går ju fortare till kvällen om man sover längre på morgonen.

Måste ju ändå kravla sig upp för att ta mediciner och äta frukost, däremot inhallera kan man ju göra medan man ligger under täcket.
Blev en riktig slappardag, bara det att magsmärtorna hade bestämt sig för att vara där, så blev ett par ligg på sängen emellanåt.

Eftersom Anki skulle och äta julbord med Motorklubben ikväll så behövde jag ju inte ha någon mat klar när hon kom hem från jobbet.
Jag gjorde inget speciellt denna kväll heller, utan det blev lite datasysselsättning och ett öga på tv-n.
Blev väl sängdags vid halv elva med lite sudoko innan John Blund och Anki kom.

Torsdag den 1/12
Sömnen har varit riktigt perfekt inatt, ingen hemsk mage och bara sovit.
Upp och petade i mig lite frukost och det vanliga, blev sen lite ingenting att göra period fram till lunch. Åt lunch och gick sen och slappade på sängen en stund, skulle ju till träningen idag vid kl. 15.00 kommer bilen och hämtar mig.

Idag gick det jättebra att ta sig ut till bilen och även in till gympan, blev visst bara jag idag, för Micke, min träningskompis hade nog annat att göra. Träningen gick ganska bra, hann med hela programmet och ändrade lite träningsmaskin också.

Promenaden ut till hämtningsplatsen var jobbig idag, men när jag väl kom fram och fått sitta och lugna mig lite så blev det riktigt bra. Idag satt jag kvar tills chauffören kom in och sa att det var mig han mest i hela världen ville skjutsa hem, skulle plocka upp en till vid Oxtorget under resan.

Hade precis kommit innanför dörren när Anki kom hem, hon hade ju varit och handlat efter jobbet, så nu blev det kvällsmat med nybakt bröd och nytt pålägg.
Ikväll blev det sällskap till kvällsfikat, Anki hade inga utomsocknes uppdrag ikväll.

Fredag den 2/12
Idag startade man upp riktigt bra, är ju snart en härlig helg att njuta av. Gäller väl kanske mer de lyckligt lottade som har och kan gå till sitt jobb mellan helgerna. Men helgerna är även för mig mycket trevligare för då har man ju oftast något sällskap eller kanske något att åka och titta på, händer alltid något här hemma också.

Förmiddagens timmar gick som vanligt åt till att äta frukost, mediciner och inhallation samt en skvätt vila, har blivit mycket mer trött de sista veckorna. Många dagar känns det som man inte ens orkar starta datorn, och det är ju jobbigt.

Fixade till lite lunch och blev sen mycket piggare, eftermiddagsmediciner och inhallation, sen blev det ett sitt vid datorn innan jag började med kvällsmaten, idag blev det fiskgratäng ala Stig. Blev faktiskt riktigt god.
Anki drog igång med städning direkt efter maten, dammtorkade och matade tvättmaskinen.

Problemet var bara att kvällen blev inte så bra, riktigt magknip med jämna mellanrum, vilket i sin tur bidrog till jobbigare andning, kändes för dj.....igt eftersom Anki inte var iväg ikväll, och man skulle vilja vara lite trevlig.
Ändrade sig väl till det bättre senare framåt kvällen, så det blev väl ganska bra ändå, hon är ju van.

Lördag den 3/12
Vaknade till vid 7-tiden, när Anki hämtade tidningen, hon var på hugget tidigt idag. Jag tyckte det kändes aningen tidigt så jag somnade en timme till, vid halv nio var frukosten klar.
Jag tog tag i mina sysslor med medicin och andning efter frukosten och magen knep en del, så blev till att lägga sig en stund till.

Anki drog igång med dammsugaren och ut mad mattorna, torkade golvet, och så var det härligt rent och snyggt.
När jag vilat en stund var det dags att göra lite köttbullar till julen, rörde ihop lite smet till viss del, blev sen en aning jobbigt så Anki ryckte in och fixade till lökrivningen och sista touchen.
Jag rullade sen 105 köttbullar som skulle ner i frysen, men plockade bort 20 st till middagsmat.

Anki tog fram pepparkaksdegen och gjorde pepparkakor, sen en smördegskaka med choklad i, struvor, och sist blev det lussekatter.
Jag skalade potatis och stekte de där 20 köttbullarna till middag.
Det var jätteroligt att kunna vara med och hjälpa till, även om jag satte mig och tittade lite på skidskyttet emellanåt, behövde lite vila för ben och fötter.

Vid sextiden var det dags för lite fika, kaffe och nybakta lussekatter, dom var goda ska ni veta.
Blev sen en koll på TV-n, lite hästar, hockey och handboll i en fager blandning, tillsammans med min hustru som hade gjort hur mycket som helst idag, nu var hon verkligen värd något glas vin.

Blev lite spring för mig till toan senare på kvällen för nu ville inget vara kvar i magen. Lugnade sig efter en timme eller två, tog däremot nån timme innan man somnade för man funderade på var det kunde vara.

Söndag den 4/12
Sov till halvnio idag, hade haft lite ont i magen hela natten, så sömnen hade väl inte varit den bästa.
Frukosten serverad, upp och äta, göra sina morgonsysslor, men idag funkade jag inte alls bra, andningen jobbig och massor av slem som åkte hiss i halsen.

Satt vid datorn och kollade upp lite fakta om den där svampen Candida som de inte kan få bort.
Har räknat ut att det troligen är den som ställer till det i magen, och på alla andra ställen som det inte är bra.
Läste att symptomerna från Candida är nog 70 olika, och jag har nog ca. 50 av dem.

En av de som kan vara farliga är när den blir aggresiv och sätter i tarmarna och tar all näring från kroppen, samtidigt som den sprider sig ut till de andra organen i kroppen via blodomloppet.
Detta innebär att man blir trött och kraftlös, som om kroppen blir förgiftad. www.alternativet.com/candida

Skall träffa min läkare på torsdag, så då får de lösa detta problem, om det nu går, för de mediciner som tar bort svampen verkar kollidera med mina andra mediciner som jag måste ta.

Nu till resterande sysslor denna söndag, började må bättre framåt eftermiddagen när jag slappat framför skidskyttekollandet.
Anki var fortfarande på bakhumör, gjorde chokladbiskvier idag, och så blev det en jättesats med köttbulllar till för vi blir några stycken till julbordet. Hon hann också med att gå ut och tvätta bilen.

Jag försökte hitta på något gott med ett par kotletter, ingen fantasi idag, blev lite tomat och ost på dem och in i ugnen en stund, kokte lite ris till, men vi blev iallafall mätta.
Linda spelade innebandy ikväll vid 19.00 så Anki åkte dit och kollade, jag kände inte för att åka med eftersom min mage var väldigt oberäknelig. Men de vann med 11-1 utan min närvaro.

Fikade lite vid nio-tiden när Anki kom hem, magen protesterade inte ikväll så det blev ganska bra till slut, sängen ropade vid halv elva, så det var bäst att lyda.

Nu har vi nästan klarat av att komma ifatt med skrivandet igen, hoppas det blir mer imotgon, kram på Er////






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0