111205-07

Måndag den 5/12
Vaknade vid 08.00 och fick en liten chock, när man tittade ut genom fönstret så var det vinter på marken och snöade som bara den. Var väldigt enkelt att ligga kvar med hela mig under täcket.
Slappade faktiskt ända tills nio innan jag steg upp och åt frukost samt gjorde morgonsysslorna, kände mig sedan förvånansvärt pigg.

Satt vid datorn och skrev ifatt min dåligt uppdaterade blogg, fikade lite goda kakor och sen blev det lunch, värmde fiskgratängen som blev över i från helgen, blev sedan lite vila på em.
Gjorde lite korv stroganoff till kvällsmat och den smakade bra, förutom att spiralisarna kokte lite för länge.

Var en riktigt bra kväll där det mesta fungerade som det skulle, förutom mitt frysande och lite magont, men det får man väl vänja sig vid. Kan ju inte ha 30 grader inne heller. Anki var hemma också, men hade inte så mycket att göra, så hon var lite rastlös, när hon hade skottat färdigt ute och gått en långpromenad.

Tisdag den 6/12
Morgontrött som bara den idag, var svårt att få min härliga kropp till att slinka utanför täcket, ville bara in igen.
Med ett militäriskt kommando lyckades det vid halvnio att få ut den, och sen fick det bli direkt ner i duschen innan man ångrade sig.

Väl uppkommen efter en sådär jobbig dusch så blev det till att äta och klä på sig. Hade inte riktigt fikat färdigt förrän  min älskade dotter Linda kom och hälsade på, hon var lite trött efter att ha jobbat till 23.00 igår kväll.
Så hon skulle åka hem och vila en stund och äta lunch, men jag sa att hon kunde vila så skulle jag fixa lite lunch till henne.

Hon åkte hem en stund medans jag gjorde pannkakor till oss, sen åkte hon till jobbet och jag gick och vilade min trötta kropp.

Blev sen till att fixa lite smörgåsmat tills Anki kom hem, för hon skulle iväg igen på ett möte i Ljungby, så ikväll blev det TV-tittande själv, både handbollstjejerna och Lakers stod ju för underhållningen, ja vilken underhållning kanske, Lakers åkte ju dit med 3-7 i baken och handbollsmatchen kunde väl varit bättre, fast de vann ju och det var viktigast.

Gick och la mig redan vid strax efter tio, hade precis lagt mig så kom Anki hem från mötet, och så blev det inte så ensamt i sängen.

Onsdag den 7/12
Efter en natt med väldigt orolig sömn och så gott som vaken från 03 till 06, var orolig för att jag skulle försova mig antagligen.

Uppstigning vid 06.45 och morgontvätt samt en snabb frukost, för vid 08.00 kommer serviceresor och hämtar mig för transport till lasarettet för lite provtagning.
Var en av de jobbigaste timmarna på länge, allt var kanonjobbigt och jag frös så jag skakade inne i huset, även med massor av kläder på mig.

Så fem i åtta var jag klar och stod vid elementet i hallen och väntade på bilen, den kom exakt, det var ju Håkan som körde, och jag gick sakta och koncentrerat ut och satte mig, stressade inte upp mig och det var härlig värme i bilen. Kom fram till lasarettet och Håkan körde mig i rullsol upp till mottagningen.

En liten stunds väntan, sen var kompisen Mikael klar och det var min tur att lämna lite blod och luft. Gick bra med de uppgifterna, blåset var kanonbra idag. Ann ställde upp och körde mig tillbaka till huvudentrén som vanligt.
Ringde efter hemtransport, skulle ta en halvtimme ungefär sa de, så det blev en stilla promenad bort till bistron för att införskaffa sig en köttbullemacka att avnjuta när jag kommit hem.

Kom sen en man och hämtade mig och körde hem mig, fikade och kollade lite i tidningen, blev sen så otroligt trött så jag var tvungen att lägga mig, blev liggande i sängen under filten resten av dagen, frös lite till och från och kände mig helt slut, tog en näringsdryck vid två-tiden för att sedan somna en timme till.

När klockan var halv fyra så kände jag mig tvungen att göra ett uppstigarförsök, kom upp och började fundera på vd jag skulle göra för mat.
Hittade lite rester, så det blev pytt i panna med ägg och rödbetor. efter maten kom tröttheten och frossan tillbaka igen.

Satte mig i min fåtölj med filten om mig och sneglade lite på TV och dator, mådde inte alls bra.
Anki tog fram strykbrädan och strök lite och jag satt som vanligt och gjorde ingenting, orkade inte ens att fixa till kvällsfikat, hon fick göra det också.

Efter vi fikat och jag tagit mina piller så kändes det klart bättre med andningen igen, den hade kännts väldigt tung senaste timmarna, likaså började jag känna mig lite piggare, men så brukar det vara när tiden för sängdags närmar sig.
Imorgon blir det läkarbesök och gympa.

Nu är vi framme vid senaste uppdateringarna igen, hoppas kunna hålla mig där nu.

Ni vet väl att nu måste man kramas och vara snäll hela tiden, annars kommer inte tomten,
kram och hej för denna gång///



Kommentarer
Skrivit av: A

Hur gick det med svampen? Gick den att få bukt med??

Kram

A

2011-12-09 @ 15:03:40

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0