111208-09

Torsdag den 8/12
Idag blev som de flesta andra dagar, jag var inte snabbast upp ur sängen utan njöt av den sköna värmen under täcket.

När man sen kommit upp så blir det en stunds arbete med att rensa upp nattens slemsamling innan det blir frukost och piller. Kör vidare med inhallationen, men den gillar jag inte riktigt, för det känns som det blir sämre med andningen efter den.

Blev lite förmiddagsvila idag, för skulle ju till läkaren vid 14.30 och sen träning vid 15.30. Petade i mig lite lunch och piller innan det var dags för Anki att komma och hämta.
Hade samlat på mig en hel del frågor om hur den där rackarns svampen skulle besegras, om det nu var den som spökade.

Vi pratade om alla symptomer som man hade, och hon var väl inte helt övertygad på att det var Candidan bara som ställde till problemen, utan berättade också om hur problemen i mina lungor såg ut. Det är nämligen så att alla de infammationerna som jag haft gör att bronkerna vidgar sig i vissa områden, blir som små påsar, och där samlas sen bakterier och svampämnen som är svåra att få upp.

Viktigt att inhallera och köra med andningsgymnastik, för att få upp slem vilket då innebär att jag kan slippa få en massa inflammationer i lungorna.

Det stora problemet är att all svampmedicin som ev. skulle minska svampen kolliderar med mina frånstötningsmediciner, så antingen svamp bort, men då risk för att lungan slås ut, eller svamp och lunga kvar.
De försöker hitta den bästa balansen.

Sen var det magens tur, där kunde hon inte säga var det kunde bero på, men jag skulle hem och göra ett riktigt skitjobb, och skicka in för analys. Stackars den som ska göra det, luktar illa.

Avslutade sen med att be henne skriva ett nytt läkarintyg, eftersom jag fick väldigt dålig lön från försäkringskassan denna månad, det gamla gick ut den 31/10. Sen blir det nog brontoskopi och kanske bort med ventilerna efter jul och nyår.

Blev sen skjuts av Anki ner till sjukgymnastiken, som börjar om en kvart, men det var ju lugnt, Anki åkte sen vidare för att handla och fixa lite hår.

Jag hade beställt serviceresor hem efter gympan, det blev en lustig resa som vanligt, är nog det mest fantastiskt snurrigaste företag som finns. Hur man än förklarar vad man ska hämtas så lyckas det bli fel plats vid fel tid.
Hämtades vid 16.30 i träningslokalen, släpptes av hemma i Öjaby vid 17.45, känns lite jobbigt efter ett träningspass med min fruktansvärda lungkapacitet på hela 14 %, känns som man är lite tröttare än en  normal människa.

Väl hemkommen så blev det sängen en stund för att lugna ner sig lite, annars blev det faktiskt en helt ok. kväll efter det att vi ätit lite kvällsmat och lugnat ner sig vid TV-n.
Kvällspasset med inhallation och piller vid 20.30 gick bra och sen blev det fika, och läggdags blev det framåt 22.30 ungefär. Imorgon fredag kommer några härliga gubbbar och hälsar på, Anders och Björn heter de.


Fredag den 9/12
Idag startar vi upp med en lugn och trevlig morgonstund, masar oss ut från täcket vid halv nio och ger oss på dagens första medicinkur, och energishot.
Slappar vidare i morgonrocken på sängen en halvtimme medans pillerna sjunker in, sen blir det frukost och en ny omgång med piller, sen slinker jag ner till duschen för att försöka bli lite godare att lukta på.

När jag precis hade duschat färdigt så hörde jag någon på trappan där uppe, blev ganska stressad för att ta mig upp innan de gick igen, efter ett för mig raskt drag uppför trappan så såg jag en bil utanför, och då förstod jag att det var plåtslagaren som skulle fixa plåtarna på garaget som kommit. Varvade ner en stressig andning och gick in och pratade med honom genom sovrumsfönstret.

Han tog sina mått och åkte till verkstaden för att tillverka plåtarna och komma tillbaka i em. Jag kollade lite skidskytte och väntade på mina härliga jobbarkompisar som skulle komma vid lunch och hälsa på med lite mackor.

De kom strax efter 12 och vi käkade räkmacka och drack julmust, pratade om lite allt möjligt i 1 ½ timme innan det var dags för dem att åka igen. Jag fick glögg och en korg med godisar, detta var en kort men väldigt härlig stund för mig. tack tack.

Plåtslagar-Mats hade kommit tillbaka och knackade dit plåtar så det fök om det. I ett sånt kallt skitväder var det ju tvunget att fixa till lite fika till honom, så det blev en halvtimmes pratstund till denna dag.
Men när klockan drog sig mot fyra så var jag ganska trött, ville inte gå och lägga mig då, utan satte mig i soffan och slöade tills Anki kom hem.

Anki kom hem och hon gjorde bakad potatis och laxkotletter till det. Var jättegott.
Vid sex-tiden kom Anna och Tobias samt två härliga hundar, de skulle till Linda och Erik och umgås lite kring en bit mat. Peter skulle också dit, så det blev syskonträff.

Hundarna blev kvar hemma hos oss, för Anna och Tobbe skulle sova här.
Däremot blev det en riktig skitkväll för jag fick en massa jobbiga tankar i huvudet och stressade upp mig för minsta lilla, ingenting kändes bra just då, och stackars Anki fick ju inte så trevligt heller med en sån gnällspik mittemot.

Som tur va så var det ju Idolfinalen på TV så hon hade ju det att titta på, Troligen var det förhoppningsvis nån reaktion efter en lite ansträngd dag. Gick väl bra till slut, när man skulle gå och lägga sig hade det blivit klart bättre med humöret. Somnade gott och snabbt.



Ha det så jättebra och kramas lite extra nu i kylan, /////








Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0