111210-11

Lördag den 10/12
Morgonen började med lite sovmorgon, och Anki spanade lite i tidningen innan hon sen steg upp och tog en morgonpromenad med hundarna. Gosade lite extra med täcket en stund, kände mig sen lite tvungen att stiga upp och börja med frukosten, eftersom jag kunde  faktiskt andas lite idag.

Kokte ägg och stekte lite bacon, satte på tevatten och plockade fram från kylen, sen fick jag försöka hitta luften igen, Anki kom tillbaka efter promenaden och fixade fram resten på bordet.
En av vära nattgäster, Anna, kom också upp och åt frukost för hon skulle ju börja jobba vid tio, men Tobbe var trött, så han ville sova lite till.

Blev en förmiddag som man kollade på skidor, lite curling och skidskytte, fikade lite vid tolvtiden, och kände mig ganska bra idag. Tobias och jag pratade lite strunt och Anki stack in till Samarkand för lite shoppinguppdrag.
Tog sen mina eftermiddagskurer och gick och vilade en stund, somnade nog till för när Anki kom tillbaka vaknade jag till och då var både Tobbe och hundar försvunna.

Anki fixade lite middag vid halv fyra till oss, för de andra visste vi inte var de var, och Anki skulle ju ut och äta på Vida Arena och se på hockey med avslutande öl i kvälll.
Tobias skjutsade in henne till ishallen och sen kom Anna hem med mat till sig och Erik och Tobbe, jag fick också smaka.

När vi sedan ätit färdigt åkte de hem till sitt, och jag bänkade mig vid TV-n, varvade mellan hockey, Postkoden och Så mycket bättre, lördagssällskap=katten och en öl, frossade också i mig den halva räkmackan som blev över från igår.
Andningen fungerar ju bäst när man sitter still och håller käften.

Så blev det dags för pillerstund framåt halv tio, tog mina piller och sen tog det en halvtimme innan jag började må tjyvtjockt, mådde illa och gick in i sängen en stund, släppte efter en stunds ligg.
Tittade vidare på en film tills klockan var tolv innan jag intog sängen, och gosade till det med kuddarna, vaknade till av att det kom in någon vid 03.00 och kröp ner i sängen bredvid.

Söndag den 11/12
En trött morgon, både för mig och hon som nyss landade i sängen. Var verkligen skönt att kunna ligga kvar i sängvärmen, steg upp vid niotiden och frågade om hon var sugen på lite frukost, svaret blev ja.

Jag plockade fram lite, vi åt och jag tog mina piller, inhallerade, och sen slappades det hela dagen framför skidskytte och lite dator, Anki i soffan och jag i fåtöljen.

Blev ju lite fika vid ettiden och sen gjorde jag potatismos och korv vid fyratiden, lättuggat idag.
Blev till att följa Lakers via datorn, och de vann ju iddag mot Timrå.

Fortsatt slapp kvällen ut, efter pillerintaget vid halvtio så kom det där illamåendet igen, men nu blev det gonattbestyr och sen sängen med en tidning. Kunde ju tro att jag också varit på fest igår, har inte varit så slö på länge, men blev väl smittad.

Imorgon blir det sjuksyskonfika i Ingelstad.

Tack för denna gången och kramas på.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0