111212-14

Måndag den 12/12
Även denna morgon var det väldigt mycket trötthet i gubben, har svårt att förstå att man kan sova så många timmar /dygn. Frågan är om det beror på att kroppen håller på att tappa krafterna eller beror det på att det saknas en hel del motivation för att göra olika saker just nu.

Idag ska jag ju faktiskt hitta på något kul, så det gäller att kravla upp ur sänghalmen och fräscha till sig.
Lillebror Claes kommer och hämtar mig vid halv elva så ska vi åka ut till lillasyster i Ingelstad och hälsa på, men först hann plåtslagarn dyka upp för att göra färdigt på garagetaket, men de fixar han utan min hjälp.

På vägen stannade vi till vid Citygross för att Claes skulle inhandla räkmackorna som han skulle bjuda på, och då passade jag på att gå in på apoteket och handla lite Alvedon, kändes skönt att orka gå från parkeringen och in, och sen tillbaka ut igen, 2 långpromenader efter varandra på hela 30 meter ungefär, gud vad duktig man kan va.

Blev sen en tvåtimmarsfika med mycket prat om lite allt möjligt, mest om våra sjukdomar, men även en hel del andra roliga ämnen.
Vad gäller min andning så fungerade den hyggligt bra hela tiden utom precis efter att man förflyttat sig in och ut från bilen, då får man alltid den där stressandningen som är skitjobbig, och varar ett par minuter.

Claes har inte samma problem, utan klarar att kontrollera andningen bättre, men har en mycket värre hosta med segt slem.
Vår syster såg otroligt pigg ut, men det märktes ju att där fanns trötthet när vi kom mot slutet av fikatiden, helt fantastiskt att hon klarade en sån fruktansvärd smäll. Tar givetvis en bra stund till innan hon är tillbaka helt, vilket man hoppas ska ske.

Kom hem vid halv tre, precis då var plåtisen klar så nu kan det börja snöa om det vill. Blev sen lite kvällsmat när Anki kom hem, men bara till mig för hon hade fikat räkmacka till eftermiddagsfikat, var inte hungrig. Blev pannkakor.

Anki åkte sen på styrelsemöte en stund, kom hem vid åtta, då blev det fika och sen fortsatt TV-tittande, Damerna förlorade ju mot Frankrike i VM handbollen. Synd.
Mådde annars ganska bra ikväll trots utflykten idag.

Tisdag den 13/12
Ingen Lucia kom till mig på morgonen, fick stiga upp ändå. Det blev frukost och pillerintag, det var en väldigt jobbig frukost, så nu kommer straffet för man hittade på något igår.
Blev inhallation i sängen, för att sedan ligga kvar en timme efter. Idagär det ju träning vid 15.00 också, så det blev samtal till serviceresor för skjuts.

Slöade och slappade sedan fram till dess att bilen kom och hämtade mig vid halv tre, blev en riktigt jobbig period när jag tagit mig ut till bilen, andningen bara körde på, var väldigt tungt att andas hela tiden.
Lugnade sig inte riktigt på hela resan ner till lasarettet, så det blev riktigt jobbigt att försöka gå de 50 meterna in till gympan, gå 5-7 meter och stanna och pusta.

Lugnade sig lite medans jag väntade på sjukgymnasten och småpratade med bästa träningskompisen Mikael.
Cyklingen gick bra i början, men orkade inte hålla hela tiden ut, för det började göra ont i bröstet när jag andades.
Gjorde sen övningarna, alla utom en på ren envishet, det var tungt.
Efter var jag helt slut, hade stora problem att bara ta mig ut till bilen, Anki fick köra så närma det bara gick.

När vi sen kom hem blev det fem min. på sängen innan jag gjorde ett försök att fixa maten, men klarade bara halvvägs innan jag blev tvungen att be Anki om hjälp, hon fixade så det blev klart. Jag vill ju försöka klara det där med att fixa maten, för att känna att man klarar något.

Det fortsatte sen med tung andning och trötthet hela kvällen, kändes som om det fanns en massa skräp i lungorna som var ivägen, kändes som det kunde bli en jobbig natt.
Är väl dags för en ny omgång med infektion eller kanske något nytt.

Onsdag den 14/12
Lillasyster fyller år.
Denna morgonen kändes ganska hygglig, och nattens sömn har varit bra. Efter det vanliga morgonslappet tog jag mig ut i köket och plockade fram lite frukost, piller och en stund med tidningen.
Gick sen ner för att duscha, tog det lugnt och försiktigt, funkade bra idag.

Satt sen en bra stund vid datorn för att kolla en del saker, åt lunch, vilade sen på eftermiddagen och det blev en timme ungefär, sen var det dags att försöka inta lite friskare luft, gick ut en stund på framsidan och andades in lite extra syre, kändes faktiskt som om jag blev lite piggare.

Idag blev det grillad kyckling och ris till kvällsmat, det klarade jag att göra och hade det klart nästan perfekt tills Anki kom hem, bra va.
Kvällen rullade på som vanligt, inte så mycket som händer. Har inte kommit in i vårt ensamma kvällsliv ännu, tar nog en tid att vänja sig vid att ungdomarna flugit ut, men det går bättre och bättre tycker jag iallafall.

Bekymrar mig nog mest för hur tråkigt det måste vara för Anki, men som tur är har hon ju lite uppdrag utanför hemmet och ett trevligt jobb som fixar lite roligheter för sin personal. Man kunde ju bli så lite bättre att man kunde hitta på några roliga saker tillsammans.

Känns nu som att man är mest till last för alla, och att bara några få vågar komma och hälsa på längre, beror givetvis mest på mig och lite på Anki, för vi har ju blivit fruktansvärt dåliga på att be folk komma.
Problemet är att jag kan ju inte förutse hur bra ork jag har vid just det tillfället, men är fortfarande ganska envis.

Nu är det snart Jul och då kommer ju kanske tomten.

Ha det bra så hörs vi. Vi kämpar vidare, kram////





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0