111216-20

Fredag den 16/12
Vaknade visst denna morgon också, trevligt, och kände mig ganska uppåt, bara detta hostande som bara blir värre och värre på morgonen.
Har börjat samla på mig mycket slem och svamp under natten och sen ska detta upp när man börjar röra sig, det kan ta en halvtimme med host och stånk, efter det är man helt slut, ont i mage och bröst.

Blev i alla fall frukost och piller i magen till slut, sen går det snabbt några timmar innan man ska tänka på lunch.
Idag blir det sen lunch, för kvällsmaten är inställd, eftersom Anki ska på julbord med sitt jobb vill hon inte ha någon mat innan. 

Nu blev det "egentid" i kväll, annars tycker jag att det pratas om att människor aldrig får någon egentid nuförtiden, men handboll och Idol på TV så var kvällen full, och jag med kanske, för jag tog faktiskt en öl.
Fastnade sen i en film, så klockan blev lite över tolv när jag kröp under täcket.

Lördag den 17/12
OJ. redan vid 07.00 skramlade det till bredvid mig och Anki steg upp och hämtade tidningen, pigg som en nötkärna trots julfest igår.
Däremot var jag precis lika trött som vanligt, behövs inga sömnpiller ialla fall. Anki ordnade frukost, och sen drog hon igång med städning och lite julpyntning i hela huset, att hon bara orkar. Tur man har en så underbar partner.

För min del var det mest intag av skidsporter på tv, försökte faktiskt träna en stund på motionscykeln, gick sådär.
Hjälpte till med att göra lite middag till oss, blev spagetti och köttfärssås.
Efter maten hade det blivit dags för sovklockan att ringa, bara att lägga sig en stund.

Blev sen en väldigt tyst och lugn lördagskväll med härlig musik på tv, nu var det bara den där magen som började knipa så in i vassen vid halv tio, efter intag av lite extra näringsdryck, mådde illa så jag fick lägga mig på sängen en stund, plupp så släppte det efter en kvart och allt var bra igen, konstiga krämpor.
Blev sen sovdags vid halv tolvtiden.

Söndag den 18/12
Idag hann klockan bli nio innan frukosten intogs, skönt med sovmorgon för trötta mig.
Blev en lika lugn och ingetgöradag idag också för min del, tur det är sport på tv. Anki däremot fortsatte med att göra huset fint, nu var det källaren som fick sig en omgång.

Hände inte så mycket mer än att äta lite middag och vila en stund på eftermiddagen, för sen skulle barnen med respektive och Ankis syster med familj komma hem på glögg och fika, fira lite lillejul.
De kom vid femtiden, för att stanna tills framåt åtta-nio, det var kul att sitta och prata en stund, jag pratade kanske inte så mycket, men var med hela tiden. Byttes en del julklappar också.

Blev till att krypa ner vid halv elva, med ett sudoko på täcket.

Måndag den 19/12
Blev mest sova, plocka i sig medicin och tvinga i sig lite mat, ingen ork eller matlust alls idag.
Tungt i andningen och mycket slem, sämsta dagen på länge.

Vid halv sex flög det i mig att jag ska fixa någon mat tills Anki kommer hem, hon skulle på julhandlarrunda efter jobbet så hon skulle komma vid sex-tiden.
Letade fram lite olika saker och gjorde en jättegod grönsakssoppa, blev helt perfekt.

Piggnade till en aning framåt kvällen men var inte bra på något vis. Tror jag gnällde mest hela kvällen.
Gick och la mig redan före tio.

Tisdag den 20/12
Denna dag kändes ungefär som igår, kan ha varit lite bättre. Men hostattacker i flera omgångar i natt.
Skulle ju träna idag, men det konstaterade jag att det var ingen idé att bara tänka på, att bara ta sig ut till en bil kändes helt omöjligt, orkar ju inte ta mig mellan kök och sovrum utan att stanna och vila.

Ringde och lämnade återbud, samt önskade dem God Jul och gott Nytt År, för nu är det uppehåll tills efter trettonhelgen, gäller att träna på eget bevåg.
Åt lite soppa till lunch, slappade hela eftermiddagen, för jag orkade inget annat.

Anki fick fixa lite mat till sig själv för det fanns ingen möjlighet att göra någonting, undrar vad som håller på att hända.
Trött och trögt att andas så fort man bara tänkte göra något, ska det klara sig över helgerna, eller blir det hotellet tro.

Får se imorgon onsdag, för då är det provtagning och blås på mottagningen vid halv nio.
Gäller att komma i säng i tid, bilen hämtar vid 8.00 imorgon.

Blir inte mer idag, kommer snart mer. Kram och var snälla så kommer Tomten snart.


Kommentarer
Skrivit av: Anders Aderlind

Hej Stig!

God och Gott nytt år på dig.

Såg din hälsning till oss alla på Abstracta, du är omtänksam trots alla motigheter, starkt. Du har ett humör som håller dig med krafter trots alla besvärligheter som följer med din sjukdom. Jag hoppas att det blir en bättring och att du får slippa hotellet under julen. Man behöver den gemenskap som ändå samlas under denna tradition, och för din del lite kraftsamling. Det har varit en "snäll" vinter som jag tror du har mått bättre av än den kyla som var förra året. Nu är vi inne i den period som är mörkast och det vänder som det heter, vilket innebär att vi bara går mot ljusare tider. Samla krafter och en God Jul och ett Gott nytt år än en gång.

2011-12-22 @ 22:41:36

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0