111221-22

Onsdag den 21/12
Uppstigardags redan vid 06.45 idag, puh, men när man väl kommit upp så spelar det inte så stor roll, samma rutiner som ska göras fast lite snabbare, och det funkar ju inte alltid.
Kravla sig upp och tvätta bort sömngubbarna, klä på sig, vilket numera tar ungefär en kvart med allt pausande.

Klar för lite frukost vid halv åtta, sen hörde jag en bil utanför, då var det serviceresor som kom redan tjugo i åtta, skulle vara här vid åtta, inte utan att det blev stressigt, även om jag försökte att inte bry mig.
Åt färdigt, och vid tio i började jag ta på mig jacka och skor, sen blev det ståflås i fem minuter innan jag kunde gå ut till bilen.

Kom in i bilen och andades på ganska bra, som vanligt blev chauffören livrädd och undrade om hon inte skulle ringa en ambulans istället. Nej, det går över om några minuter sa jag ansträngt, då undrade hon om hon skulle öppna fönstret, nej bara lugn och kör lite stilla mot lasarettet lyckades jag få fram mellan flåsen.

Hon körde och efter ca fem min. hade det lugnat sig och hon blev lite lugnare, när vi sen passerat Bergsnäs körde hon upp på Mörners väg, jag undrade om hon skulle hämta någon annan, men det skulle hon inte utan skulle till lasarettet med mig.

Körde sen Liedbergsgatan bort till Söder och sen vänster upp på Södra Järnvägsgatan och till lasarettet, jag tyckte det kändes som lite slalom genom staden.
Väl framme hade klockan blivit 08.25 och hon hade en körning vid halv nio så hon hann inte köra mig till mottagningen, fick bli de duktiga Röda Kors tjejerna istället, bara det att de började inte förrän halv nio.

Men några min. sena körde de upp mig, så det blev jättebra. Tog proverna och blåste i munstycket, blev inte så bra blås idag.
Diskutterade lite med sköterskan om att det var sämre än vanligt just nu, så hon gick och pratade med en läkare som tyckte att jag skulle öka kortisonen ett par tabletter till under två veckor, samt att jag kunde ta en kur av den svampmedicinen som jag redan hade hemma. Så jag slapp hotellvistelsen över jul.

Trött och sliten blev jag nerskjutsad av sköterskan till huvudentrén, ringde till serviceresor för att bli hemkörd, sfter en timmes sittande där och en del frysande under väntan så kom det till slut en chaufför, sen gick det raka vägen hem, han hade kört mig innan så han kunde både mig och vägen.

Nu hemma, satte mig en stund vid köksbordet och fikade lite, sen blev det en sängvila direkt, den varade till klockan blivit halv två.
Steg upp och inhallerade en stund, sen blev det till att börja förbereda lite mat, gjorde Lasagne, för det fanns köttfärssås i kylen.

Anki kom sen hem, och vi åt. Därefter blev det till att plocka in granen, ja jag tittade på och Anki gjorde jobbet som vanligt, höll faktiskt i granen sittande på golvet i fem minuter medan hon sågade av några grenar, sen var mina krafter helt slut för en tid. Så nu satt jag i stolen och tittade på när hon klädde granen och ställde den på plats. Den blev kanonsnygg.

Blev sen fika och medicinering som vanligt innan man bokade in sig i sängen för nattvila.

Torsdag den 22/12
Kom inte upp ur sängen förrän vid niotiden, tog lite mediciner och nyponsoppa till frukost, gick sen ner och duschade, tog en halvtimme idag, men det gick.
Inhallerade och fikade efter det att jag fått på mig kläderna, vilket inte går så hemskt fort det heller.

Blev sen nån timme vid datorn innan det var dags för lunch, värmd lasagne smakade inte alls illa.
Eftermiddagsvila en timme, när jag sen precis hade kommit upp så ringde det på dörren, och där stod systerdottern och ville jättegärna lämna en julklapp.

Vi pratade en lång stund om hur det var med mig, innan Anki kom hem från sin mathandlingsturné, sen blev det lite trevligare prat, om bageri och sånt. Tack för titten Micka.

Blev sen lite kvällsmat och jag gjorde fudge under tiden som Lotta sjöng julsånger från Liseberg, nu är det nog snart jul.
I kväll kändes det faktiskt bättre med gubben, hoppas det kan hålla sig lite över ytan i helgen, vore kul för alla i min omgivning.

Får se hur det blir med bloggandet i helgen, men jag önskar alla mina läsare  en riktigt God Jul och var rädda om varandra. kram ///






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0