Dags för reportage från V 7

Välkomna till denna veckans rapport, är faktiskt en ganska händelselös vecka vad gäller sjukdomen.
Det har flutit på ganska lugnt, men samtidigt som det blir tid till vila blir det ganska långa veckor, men lite har jag ju att berätta.

Måndag morgon började hyggligt bra, låg kvar en extra stund i sängen för att njuta en stund, andades som en vanlig människa, hur härligt som helst. Efter intag av energishot, Alvedon och inhallation blev det frukost, kaffe och 2 mackor samt läsa tidningen och lösa sudokot, sen har klockan blivit halv elva, hur kunde detta gå till.

Fortsatte dagen med att kolla in facebook, samtidigt som det var utförsåkning på tv. Blev efter lunchintag och näringsdryck ganska sugen på att sätta mig på ryggen, gjorde så i ca. en timme, var nog för att det varit kalas igår. Plötsligt dök Tobias upp, för han hade varit i Växjö och jobbat idag, så han checkade in för en natt till, kul med sällskap. 23 % kapacitet, bra va.

Tisdag den 15/2 kändes också bra, är nog frisk snart, har ju mått bra i 2 morgnar i sträck. Fixade morgonsysslorna som en dans, en stillsam sådan visserligen.
Vid tiotiden kom Hasse kompis upp och tyckte att vi skulle fika lite, det gjorde vi och pratade bort ett par timmar, sen var det dags att vila en stund, lite mat, inhallation och sen avresa till sjukgymnastiken med serviceresor.

Gympan kändes riktigt bra, behövde bara pusta i 3-4 min mellan varje övning, och kändes lugnt hela tiden. Vid 10 över fyra kom Anki och hämtade mig för att åka förbi apoteket och hämta ut en kasse blandat för ca 5500 kr, tur att man bara behöver betala 1800/ år. Fick ingen inhallationsmedicin eftersom den var slut från tillverkaren och kommer inte förrän den 9 mars, hoppas det funkar med ersättningsmedicinen.

Onsdagen kändes fortfarande bra, klarade t.o.m av att utföra ett fysiskt arbete, justera så att det blev mer varmvatten i duschen stod på familjemedlemmarnas önskelista, en skruvmejsel och lite tankeverksamhet, vilket håll man skulle justera åt, blev rätt och alla var nöjda. Fixade lite middag till de andra kom hem, sen lugn kväll.

Torsdagen bara försvann, vi drar till fredag.

Fredagen innehöll bara det vanliga fram till kvällen, för att då var det innebandymatch för Linda och hennes Vöikers som skulle spela mot serieledarna Hovshaga där kusinen Mikaela spelar, släktderby. Kl. 19.30 var det dags att försöka ta sig till Hovshagahallen.
Anki och jag åkte med Anna och Tobias dit, blev avsläppt så nära som möjligt, men ändå 60-70 meter att gå, löjligt tycker ni, men långt för mig, plus att det var ca 10 minus vilket inte gör andningen bättre precis, men med ett par pauser gick det bra.
Vilken match vi fick se, otroligt bra, så det var värt varenda meter jag gick, 2 lag som spelade jättebra men Vöikers var aningen bättre och kunde vinna. härligt tjejer.
Dags för promenad ut till bilen, "the same procideum as last time" men hem kom man ju även denna gång.

Lördagen fick man gå igång lite tidigare med sysslorna för idag skulle det spelas bowling, inte jag, men Anna och Linda skulle spela seriematch vid 10.00 i Bowlinghallen.

Detta blev en upplevelse man inte glömmer i första taget. 3 tjejer hade chans på 300 -serier ända in i sista rutan varav en var Linda, hon slog personbästa med 279 poäng på en serie. Totalt 868 poäng på 4 serier, men det var 2 i laget som slog ändå lite bättre, laget vann stort och det tyckte Anna var bra för hon höll sig en bit under sin standard, lillasyster var störst idag.

På kvällen skulle Anki och Linda iväg till Ryd och Thörjessonfesten, bra tillfälle att fira dessa vinster på, jag tillbringade kvällen tillsammans med katt och tv.

Söndagen blev en bra dag, orkade fixa till frukost till min hustru, det händer inte så ofta nu längre. Efter frukost blev det mest slappande, på eftermiddagen kom solen och hälsade på, så det var så härligt ute mot söderväggen att jag stod där nog en halvtimme och njöt, blundade och drömde om våren och kände mig inget sjuk.

Eftersom detta lockade fram önskan om att det varit gott med en laxplanka på Acropolis, men fanna ingen bil hemma, den var på utflykt. Skam den som ger sig, fixade till en fiskgratäng hemma i köket som jag bjöd min hustru på, kanske inte riktigt samma sak men den blev faktiskt riktigt god.

Denna vecka har varit den bästa sedan sommaren vad det gäller mina blåsvärden, har legat på 23 % av förväntad kapacitet i en hel vecka. Känns inte så mycket skillnad, men ger ett bättre mentalt tänk, och andas lättare när man inte anstränger sig.

Tack för denna gång, nu har det gått en vecka till, närmar oss mål.
Står ni ut med att läsa mer, så kommer det mer snart, sköt om Er och värm varandra.  kram Stig








Kommentarer
Skrivit av: Mita

Härlig läsning!

Ibland blir jag lite ledsen i ögat när jag läser om hur livet kan te sig, men denna gången kunde jag bara sitta och småle och återigen njuta av din positiva syn och din vilja.

2011-02-24 @ 19:24:40
Skrivit av: Malin

Håller med föregående !! Verkligen härlig läsning !

Många kramar till dig och din familj :))

2011-02-25 @ 12:36:42
Skrivit av: Anonym

Just det, härlig läsning att känna den positiva tonen på dagens upplevelser och som jag förstår orkar med en hel del"uteliv" och även där får vara med om vinster. Du skriver med en humor som känns trots din situation, "värt varenda meter" är ett uttryck som speglar din ansträngning för att vara med och uppleva de dinas insatser. Vi hoppas på samma goda fortsättning nu när våren troligen är på gång med lite varmare luft att att andas.

2011-02-27 @ 11:26:18

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0