Söndagen den 23/1-2011

Nu stiger vi på för att åka vidare till nästa hållplats. vi börjar med hur det varit idag och vad som hänt, ska bara förklara att det dyker nog upp lite siffror angående mina blåsvärden, man använder en mätare för att kunna se hur mycket luft man kan blåsa ut på ett andetag, den beskriver hur många liter luft man får ut på en sekund och den totala mängden som man klarar av att blåsa. (Microspirometri) Nog förklarat om detta, goggla gärna om du vill veta mer.
Har känt mig riktigt bra idag, efter mina omständigheter. Har utmanat lungorna med att åka in till Curlinghallen och titta på när min son Peter och hans sambo samt två kompisar till dem spelade seriematch, det var riktigt kul att titta på live, har bara sett curling på tv tidigare, ännu roligare var att de vann. funderade inför färden dit hur det skulle gå att ta sig från parkeringen till curlinghallen, som jag visste, var det en bit att gå, (ca. 250 meter) det innebar att jag klarar att gå sakta ungefär 15-30 met för att sedan stanna och försöka slappna av och lugna ned andningen i 2-3 min, sen kör vi på igen, 20 meter till för att göra om samma procedur igen och igen. När jag kommit 1/3 efter 20 min så började tankarna snurra, om jag skulle klara det eller skulle jag vända och strunta i att gå dit. (Bättre fly än illa fäkta) NEJ. hade jag lovat att jag skulle åka dit och titta så kunde jag inte svika dem nu, utan tog fram lite småländsk envishet och gick vidare för att sedan märka att jag var ju där nu, Hurra, hem gick det lite lättare för Emma som är Peters sambo hämtade bilen så det blev bara halva vägen tillbaka. När jag sen kom hem satte jag mig på hela ryggen i sängen och kände mig stolt. Sen blev det besök av 2 gamla kära kompisar som kom med fika och satt och pratade en stund, jättekul. Sen kom Anki och Linda hem från sin utflykt, också jättekul, för att därefter kolla handboll och lite mer Tv. Blåset ikväll var ju bättre än på länge, 0,89 lit/1 sek och 2,59 lit. som totalt betyder ungefär en lungkapacitet på 17-20 % jämfört med normalt. Slut för idag, backspegeln tar vi och fortsätter med imorgon eller övermorgon, ha det bra och älska varandra så hörs vi. Stig

Kommentarer
Skrivit av: Mita

Härligt med din positiva inställning. Jag slutar aldrig förvånas över hur du orkar. Det ska bli roligt att få följa din blogg så kanske även jag kan hålla mig lite uppdaterad på hur du egentligen mår.Ha det bra min älskade storebror

2011-01-24 @ 06:33:17

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0