110630 torsdag

Efter en natt med mycket vända och vrida, detta för att det inte var så svalt i sovrummet under natten, hade planer på att lägga mig på altanen, eller i källaren, men jag är ju lat av naturen så jag stannade kvar.

Blev uppstigning framåt åtta-tiden och då var känslan ganska skön, när man konstaterade att det inte fanns något planerat måste.
Tog morgonshoten och Alvedon och ett glas bubbel, för att sedan kolla på nyhetsmorgon en stund, eller en timme snooza blev det visst.

Morgontvätt och frukost med en massa piller, Linda var på utflykt på förmiddagen, så hon kom hem med fikabröd till elva kaffet som vi intog på en aningen het altan.
Gick in och inhallerade och la mig en stund på sängen, somnade tilll en stund, dags för Linda att åka iväg igen, på anställningsintervju.

Den gick bra, för hon fick jobbet.

Däremot blev det väldigt svårt med andningen på eftermiddagen och framåt, men det fanns inte mycket syre i luften ute heller, även friska människor tyckte det var jobbigt.
Lillasyster Mita ringde och kollade hur läget var, när hon ringde var det lite dåligt. Kul att prata lite ändå.

Jag lyckades iallafall att skrubba lite potatis, och duka fram matjesill och gräddfil till kvällsmat. Blev lite bättre framåt kvällen, körde bort till Bergsnäs och postade ett brev, gick bra.

Det berodde nog på att jag var jätteglad för Lindas skull, inta så lätt att hitta jobb.
Kvällen blev mest pust och stånk för värmens skull, men ändå bättre än kyla, alla satt och flämtade och hoppades det skulle bli lite åska, för att luften skulle bli bättre.

Försök till sovning vid 23.30

Varma kramar till Er alla    vi hörs   //// Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0