110702 lördag

Idag vid 05.00 var det dags att köra igång en konditionstest, alltså en host och harklingsperiod på en halvtimme med inlagda andningsstopp, inte kul alls.
Fick försöka få i sig lite vatten och sen näsdroppar och lite slemlösande, efter en stund lugnar det sig och man kan återgå till horisontalläge igen.

Somnade gott och sov ända tills Anki sa att det var frukost färdig, då stod klockan på 09.15.
Upp och göra morgontvätt och kläder på, behövs ju inte så många nu i värmen, åt frukost och tog medicinerna.

Vid halv elva kom Anna och hundarna för hon skulle jobba melan 11 och 15, så då fick hundarna vara hemma hos oss, för Tobias var på rally och jobbade hela dagen, fick de busa lite med Astrid också.

Nu kändes det riktigt bra med luften, och tankarna snurrade lite smått om jag kanske ändå skulle följa med på fest. Men ju närmare avresedags det blev ju mindre tankar hade jag, alla saker som måste med för att fungera på bortaplan en kväll, natt och morgon.

Skulle sen inte jag fungera så måste ju de andra som är med mig också avsluta det roliga pga. mig. Nej, jag tycker verkligen de är värda alla trevliga stunder med deras vänner, och slippa se och höra mitt frustande. Jag beundrar dem att de står ut all den andra tiden, för nu är jag inte alls i form, klarar knappt att ta fram en macka och bre den.

Anki åkte vid 15-tiden, för att möta upp hemma hos Anna och Tobias. Jag tittade till hästarna på V75 men de sprang inte riktigt som jag hade trott, så det blev inga extra inkomster denna veckan.
Fixade till en läcker lördagsbuffé till mig själv, bestod av 2 st stekta korvar med bröd och en öl, läckert va?

Vid halv åtta kom Linda och Erik hem från Rallytävlingen de varit och jobbat/tittat på, de gjorde sig iordning för att gå på en kompis 20-års fest, så de åkte igen efter en timme ungefär.
Det blev Tv-underhållning resten av kvällen, kollade en gammal Bond-are, lite kul att se skillnaden på dåtidens teknik jämfört med nu.

Blev sittande till klockan blev halv ett innan jag hamna i sängen, somnade ganska snabbt.

Dags att tacka för denna dagen, och sköt om Er i sommarvärmen, kramar  //// Stig

Kommentarer
Skrivit av: Christina

Hej Stig

Saknade dig i lördags och det var det fler som gjorde. Men vi ses ju en stund i nästa vecka.

Kramar

2011-07-05 @ 19:52:27

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0