110704-07

Måndag och Tisdagen hände inte mycket av värde, alla rutiner gjordes och timmarna försvann.

Onsdagen skulle visa sig bli en riktigt cool dag i värmen, efter genomkört morgonprogram så närmade sig klockan tio, Linda hade varit och besiktigat Eriks bil så hade hon köpt varsin räkbaugette med sig hem.

Då blev det gofika till brunch och sen var jag sällskap medan hon tvättade och städade Eriks bil. När hon var klar med det så skulle vi åka till Grand samarkand och shoppa, det var första gången jag var där och det var ju faktiskt ganska fint. Jag investerade i badshorts, shorts och ett par jeans, med ett sparat presentkort sen ifjol, och erbjudande att köp tre betala för två så blev det billigt, bara 198 kr.

Linda körde runt mig så vi kollade in alla butiker, från utsidan mest, utom glassbaren för där handlade vi.
Köpte varsin glass och satte oss utanför i solen och njöt av tillvaron, kändes inte som man var i Växjö, för då tar man sig sällan tid till något sådant. "Stressomaner är vi" detta var helt otroligt kul och gav en härlig känsla i hela mig, märkte inte ens att jag är sjuk. Härliga Linda, tack.

Idag skulle vi också åka till Anna och fira hennes födelsedag som är imorgon, vid halv sex-tiden kom Peter och Emma ut för att åka med oss.
Väl framme i Uthövdan centrum så blev det kvällsfika med frallor och fruktbord samt tårta och kaffe.
Fam. Karlsson/Johansson kom också så det blev folkat och hundat. Konstigt att de inte kan gifta sig så de får ett namn.

Jag mådde kanonbra hela kvällen och även när vi framåt 23.00 kom hem var det bra, vilken dag, tack Anna för en trevlig kväll, och alla andra också.

Torsdag morgon vaknade man till och hade en brakänsla i kroppen, sista antibiotikan igår så kanske att inflammationen har gett med sig, man får hoppas.
Morgonkuren fixades, och lite slappa. Idag skulle Linda till Körskolan för att börja ta stora MC-körkortet, så hon stack iväg vid kvart över nio.

Syster ringde och bjöd ut vinbär, hon hade lite över tyckte hon. Så vid lunch kom hon med en spann som jag ska göra gelé av. Hon hade också frallor och kringlor, och jag stod för kaffet, vi fikade och pratade en timme eller två.

Vilade en stund sen, innan Linda och jag gav oss ut på dagens shopping, idag skulle jag göra premiärbesök på Biltema. Skulle inte köpa något speciellt utan bara nyfiken på hur det såg ut där.
Linda handlade cykelkorg,lås och lyse till sin cykel som hon nu flitigt börjat använda.

När vi kom hem gjorde jag köttfärslimpa till kvällsmat och Linda städade, när sen Anki kom hem  från jobb och veckohandlandet blev det mat.
Kvällen handlade sen om biltvätt för Linda och gräsklippning för Anki, jag fixade med lyse och lås till Lindas cykel, och tjänstgjorde som sällskap, är jag ganska bra på faktiskt.

Kvällen var mycket bra även idag vad gäller min andning, mår faktiskt lite bättre tror jag, känns som jag orkar mer och behöver vila mindre.

Nu har ni fått lite information som dröjt en stund, men blir ingen skrivtid när man hela tiden är på shoppingrundor och sitter och äter glass i solen.
Men ni ska veta att jag har haft bratid i ett par dagar, jättekul. hoppas den varar en stund till. hörs /// Stig





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0