110715 fredag

Fredag morgon vaknade jag strax före sju när Erik gick till jobbet, var helt otrött men tyckte det var lite tidigt att stiga upp, så gick och hämtade tidningen och låg i sängen och läste, den gjorde mig trött igen för jag somnade om till halv nio.

Nu kändes det mer rätt att stiga upp och ta morgontvätten och vakna till på riktigt, blev Yoggi och 2 knäckebröd med ost till frukost + energishoten och 12 piller.
Tog det ganska lugnt i min ensamhet på förmiddagen, funderade på att köra in till apoteket, var i behov av lite påfyllning av medicinförrådet.

Men eftersom det var uppehåll och såg ganska fint ut utanför fönstret, tänkte jag försöka måla vidare. Så jag ringde Peter, så kunde han hämta ut medicinerna och ta med sig när han kom.
Tog med mig penslar och färgburken och satte igång, men det blev inte lång stund, för isåfall hade jag fått gå in och hämta vantar och mössa, för det var inte varmt ute idag. Vi avbröt detta projekt omgående.

"Det ska va gött och leva annars kan det kvitta"

När jag kommit in och transporterat ner innehållet från en näringsdryck till magen så dök Peter upp med mina grejor och sina egna delar till bilen som han äntligen fått tag i.
Jag åt lite mat innan jag gick ut och gjorde honom sällskap när han satte dit de nya grejerna, denna gången passade delarna och alla varningslampor slocknade.

När han var färdig så åkte han hem, och jag gick in för att laga mat till mig och Erik som jag lovade igår. Han skulle ju köra till Linda och de andra folkracebesökarna i Vimmerby när han slutat jobba. Stuvad blomkål och Ellos isterband stod det på matsedeln.

När vi ätit åkte han och nu var det kväll för mig och Astrid, kollade resultaten från rallyt och tittade på TV, så gick den kvällen, lite fika med kaffe och kex innan medicinerna, sen var man ganska trött när klockan passerat halv elva, så det blev till att besiktiga kudden, och titta lite i en tidning medan katten busade färdigt, för hon var inte trött nu. Somnade till slut, både hon och jag.

detta om detta, nya rön kommer kanske imorgon, då kommer Vimmerbycamparna hem.

kram på Er.   Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0