110717 söndag

Idag vet jag inte vad som kan hända, skulle ju bli regn på eftermiddagen så ev. målning blir nog framflyttad.

Som sagt är det tur att inget är bestämt när man vaknar och känner sig riktigt vissen, vad är detta?
Gick upp och tankade ut, för att sedan gå till köket och fylla på lite energishot och två alvedon sen återvända till sängen en stund.

Låg och kände efter hur dåligt det var, som vanligt när "män" är lite krassliga. Somnade en timme, sen var klockan halv nio och alvedon och vila hade gjort att det kändes lite bättre.
Kom upp ur sängen, laddade för att gå ner och duscha, men det kändes alldeles för jobbigt just nu, får försöka efter frukost, mediciner och inhallation.

Medan jag åt frukost så tittade jag ut och då kom jag på att gräsmattan måste ju klippas innan det kommer regn, så bara att kasta sig ut och dra igång klipparen och köra, nej funkar inte riktigt så numera även om man önskade det av hela sitt hjärta.

Fick ta telefonen och ringa till Peter och fråga om han hade möjlighet att komma ut och klippa nu på förmiddagen, det kunde han, så han kom nästan direkt och blev precis klar innan det började droppa lite fint uppifrån. Tack,Tack.

När han sedan åkte efter avslutat arbete så tog jag en näringsdryck till lunch och gick och vilade, somnade och vaknade inte förrän 2 timmar senare, då var klockan halv fyra.
Precis när jag vaknat och kommit upp kom Linda och Erik hem från Vimmerby.

Det var riktigt kul att få lite sällskap på kvällen även om min form inte var den bästa och de var ganska trötta efter avslutningsfesten på semesterveckan. Men gladast blev lilla Astrid nu när de var hemma.
Anki ringde och berättade att de hade det bra, och även de var lite slitna efter rallybanketten. Nu skulle "Månsan och hon göra Dalarna i några dagar.

Vi kollade på första halvlek av fotbollsfinalen mellan Japan och USA, sen blev tröttheten oss övermäktig så det blev sängen, låg och kollade andra halvlek där, men när det blev förlängning sa mina ögon godnatt.

En tung och lite trött dag, där man slöade mest, men är ett väldigt litet steg mellan dälig och bra dag, men nu kör vi på att imorgon blir lite bättre i alla fall.

Kramar på Er alla härliga människor, hoppas ni har det härligt och kanske semester.  Kram   /// Stig



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0