110718 måndag

Ny vecka, med garagetaksrenovering på schemat.

Morgon blev det vid halv åtta för min del, funkade bra på morgonen, efter min vanliga snoozestund blev det frukost och lite Smålandspost.
Linda och Erik vaknade upp vid tio-tiden, Erik stack iväg och skruvade rallybil, och Linda gjorde stora handlarlistan och åkte sen och handlade, var ganska tomt i kylskåpet, för jag hade inte fyllt på något under en hel vecka.

Peter kom vid 11-tiden och då började han flytta över grejer från ena garaget till det andra, innan han började riva ner resterande gips och isolering från taket.
Jag var med ute och jobbade som sällskapare till honom i lite intervaller.

Linda kom hem med en massa kassar,
hon hade handlat en massa nyttiga och goda saker, så nu blev det fullt i kylen, lite i frysen och lite i matkällaren.

Framåt eftermiddagen började vi bli hungriga, så jag stekte lite hamburgare till oss, hamburgare med bröd som blev mycket bättre än Mc-Donalds.

Lite vila lunch passade mig perfekt efter hamburgarna, inhallation och några piller, när jag hade vilat färdigt kändes det bara jobbigt med andning och slem, det är ganska vanligt att det kommer en period som man har det väldigt jobbigt efter man har vilat. Ska nog sluta upp med vilandet.

Gjorde biffar med lök och potatis till kvällsmat, hade väl inte bästa orken men det fixade sig ändå.
Jag, Linda och Erik njöt av denna utsökta maträtt, skulle kanske anmäla mig till Sveriges mästerkock, ha,ha.
Sen blev det för ovanlighetens skull en kväll framför Tv:n, lite dator och bloggskrivande med fåtöljsitt.
Kvällsfika och mediciner hann vi med innan sängen ropade på mig, då var klockan halv elva.


Krama varandra.  // Stig




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0