110601 Onsdag

Nu är det ny månad och tiden till nästa renovering blir kortare.

Onsdag morgon och ett uppvaknande vid 07,30, kändes som det skulle kunna bli en bra dag, även om man var på stan och kollade in balarna igår.
Blev sugen på lite frallor, så jag tog bilen ner till bagarn och handlade frallor, gick jättebra, sen frukost och mediciner, sängbäddning och inhallation gick super. små piller och kortison i massor så funkar man ju bättre.

Hos bagarn slank det också ner några wienerbröd till 11-kaffet, så det blev en smaskig förmiddag, måste ju se till så kaloriintaget håller sig över 3000 kal/dag.
Idag är det också dags för Anki och Linda att flytta till Ljungby några dagar, till söndag natt eller måndag, så nu väntade jag på min personliga assistent, och hundarnas motionär som ska hålla oss igång dessa dagar.
Hon dök upp vid middagstid precis när de andra åkte.

Vid 13-tiden kom min gamle kompis Bengt och hälsade på, bara en snabbvisit, för han skulle bara kolla hur jag mådde, han kommer kanske ut och fikar och pratar nästa onsdag.

Eftermiddagen kändes bra, jag gjorde en hel hög med biffar och min nya kompis kokade potatis, sen blev det biff med lök, gott,gott. Efter maten blev det lite vila på sängen för trött blir man.

Kvällen funkade sen bra, satt vid datorn och tv:n och tittade på ingenting och facebookade lite, pratade och fikade med min sällskapsdam, blev sängdags vid 23.30 ungefär.


PS.  SM-rally i Ljungby fredag,lördag,söndag. ut och kolla. ska se om jag orkar lite.

Allt för idag onsdag,  ses och hörs  /// Stig





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0