110602 Torsdag

Denna dag startade igång lite på tomgång, uppe en runda på toa vid sexiden för att sedan krypa ner en stund till under täcket, stunden blev lite mer än 2 timmar.
Steg upp och tvättade bort sömngubbarna, då satt min tillfälligt inneboende och åt frukost så jag gjorde henne sällskap. 2 mackor med egengjorda biffar och en kopp kaffe, satt fint.

Tog mediciner och inhallerade, bäddade sängen och mådde riktigt bra, nästan oförskämt bra. Satt ute på altanen och löste lite korsord, men idag var det ingen riktig värme ute, lite kyligt i vindarna.
Hade otroliga tankar i huvudet, funderade faktiskt på att hämta färg och stege för att måla vindskivorna på altanen, eller skruvdragaren och montera några lister.
Men jag satte mig ner snabbt och väntade tills anfallet gått över, men andningen funkade så bra.

Skalade sen lite potatis och värmde upp kalopsen medan den personliga assistenten körde och köpte rödbetor, ingen kalops utan rödbetor.
Erik var också hemma och vilade en stund, nog lite nervis inför helgens rallytävling, och lite förkyld också.
Vi åt och sedan åkte Erik igen, jag gick och vilade middag och hjälpredan blev lite trädgårdsmästare. 

Till kvällsmat blev det pannkakor a la Karin så det gick ner 5 st, vet inte hur man helt plötsligt kan börja äta som en häst, men jag behöver ju varje hekto, så jag är bara glad. Kvällsarbetet bestod av lite TV, lite data. och lite snackande, blandat med shot och piller. Kanske lite löjligt av mig, men lite tomt utan Anki och Linda. Tur att man har någon annan att prata och skoja med. Blev sängen vid 23.00 och lite korsord, men somnade ganska snabbt.

Tack för denna braiga dag, hoppas på mer såna.   krama varandra   ///  Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0