110603 fredag

Fredag hela veckan, fredag hela veckan.

Startade upp de ljusblå vid 7-tiden för då kom det en söt liten hundnos och tyckte att hon ville ut och kissa, hon fick som hon ville, och jag stillade även mitt behov.
Vilade vidare en timme för att sen gå och duscha, duschen gick riktigt bra idag också, har nog äntligen fattat att man kan duscha utan att förbruka all sin energi.

När frukost och morgonbestyr var klara så hade klockan blivit halv tio, och då dök Peter upp för han hade lovat att komma ut och klippa gräset. De ordinarie gräsklipparförarna är ju på "rallyweekend" i Ljungby.
Han åkte hem vid halv tolv för att fixa sig iordning, för jag och Peter skulle gå på Emmas examensfirande på Universitetet, hon är nu socionom. Grattis Emma.

Jag gick och vilade en halvtimme för att sedan köra och hämta Peter och vara på universitetet vid 12.45, parkerade ganska nära tyckte vi, men det blev nog en 250 meter att gå, med  fyra fem pauser så kom vi äntligen fram, där var också Emmas föräldrar, kul att träffa dem igen.

Väl inne satte vi oss vid borden efter att vi fått välkomstdrink, sen blev det lite tal och sång och diplomutdelning innan vi sedan blev bjudna på kaffe och tårta, det var jättetrevligt, väl värt promenaden, som får räknas som extra gympa. Jag slapp gå till bilen efter, för Peter gick och hämtade den åt mig, sen körde jag hem och då hade hembiträdet varit och handlat godismat till middag, rökt lax och potatissallad, så gott.

Andningen låg idag på ganska höga varv, så även framåt eftermiddagen och kvällen var det lite ansträngande med andning och hög puls, ville inte lugna ner sig, hade troligen vilat för lite och inte druckit tillräckligt i värmen.
Så det fick bli en öl på kvällen.
Blåset var inte heller bra, men som vanligt framåt 22-23-tiden började det kännas lugnare, alltid skönt innan man ska lägga sig.

Har iallafall hänt lite extra idag, så hur tillståndet är imorgon vet man aldrig.
Men det vet ingen.    Sköt om er och glöm inte era vänner och de närmaste, för du behöver dem.   //// Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0