110604 lördag

Hej igen på Er.
Nu kommer det bli en väldigt ovanlig dag som ni får ta del av.

Dagen drog igång lika bra och med lugn andning som de senaste dagarna gjort, något positivt verkar det vara att jag blev inlagd och de kom igång med att behandla svamp och lunginflammation på allvar.
Verkar också som att det med en pulssänkande tablett gör nytta, för jag andas mycket lugnare nu när inte pulsen hela tiden ligger över 100. Kortisonkuren gör ju också nytta. Känner mig faktiskt bättre än på väldigt länge.

Morgonens sysslor var avklarade vid tio-tiden som vanligt, härliga dagar med frukost på altanen.
Idag blev det av, har funderat länge på att försöka klara av att sätta dit lite täckplåtar mot skjutpartierna på altanen.

Plockade fram skruvdragare, bitsar och skruv samt plåtarna som legat i garaget sen september, fick hjälp av min hantlangare att bära fram grejorna. Satte mig ner på altangolvet och började skruva bort 2 bredder med trall för att kunna få under plåtarna. Lossade 4-5 skruvar och satt sen och pustade ut lite, sen några skruvar till innan nästa paus, men det får ta hur lång tid helst, men känslan att jag gjort det är härligt.

När trallen var lös fick jag klippa till plåtarna och spika fast dem, sen blev det kafferast som tur var, för nu behövde jag lite rast. Fikade ganska länge innan jag igen kröp ner på golvet för att skruva tillbaka trallen igen.
Var jobbigare nu, så det blev bara någon skruv innan jag bestämde mig för att gå till sängen och vila lite.

Var också tvungen att följa rallyt på nätet och se hur det gick för Lindas pojkvän Erik som körde idag, han skötte sig utmärkt och vann sin klass överlägset, Bra gjort. även svågern var med och tävlade, bra där också.

Efter en timmes vila och sen lite mat så kändes det ok igen, och nu hade det blivit lite skugga där jag skulle vara och fixa. Skruvade dit de sista skruvarna, och med lite pauser emellan så gick det bra.
Nu var det bara en profil kvar, av för mig detta jätteprojekt.

Det var en dörrprofil som skulle klippas till och skruvas fast, lite ansträngande att klippa, men när det var gjort så skulle den skruvas fast. Hann med 2 skruvar innan batteriet bara dog, hade 2 skruvar kvar.
Tog fram laddaren och började ladda batteriet, för även andrabatteriet var tomt, då tyckte jag att det fick vara tills imorgon.

Detta projekt hade tagit en hel dag, men var ändå inte klart, men det skiter jag i, för jag har iallafall presterat något, vilket jag inte klarat på länge, helnöjd.

Blev sen en lördagkväll med svärmor Karin och Talang på Tv, och en öl slank också ner innan kudden ropade vid 23.30 ungefär.

Tack alla för denna braiga dag, trots arbete.    Kram på Er   /// Stig

Imorgon förbereder vi studentfesten som är på tisdag för Linda och Erik.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0