110606 måndag

Idag är det nationaldagen, och den ska vi fira på ett spciellt sätt här på Postgårdsvägen.

Det är nämligen så att i övermorgon tar Linda studenten efter 3-ärig floristlinje, och hennes pojkvän Erik tar också studenten efter lika många år, men från fordonsprogrammet.
Detta kommer de att fira gemensamt här i Öjaby imorgon tisdagen den 7 juni.

Mitt i natten (02.45) kom det ett helt gäng med rallybrudar, de kom hem efter avslutat arbete på Rally SSR, Anki. Linda och Anna.
Jag vaknade faktiskt redan vid 07.30 och kände mig i bra form, steg upp och tog en shot och en piller, för att sedan sova skönhetssömnen tills klockan blev lite över åtta.
Nu var man både "vacker" och pigg, började göra frukost till mina sent hemkomna, det gick bra, kände mig iform.

Erik stack iväg för att hjälpa P-O och lasta bord och stolar, samt ett partytält som skulle upp i trädgården, morgondagens väder lovade ju allt möjligt, åska, regn eller solsken.
Anki, Linda, Ann och Maud åkte iväg för att inhandla det sista till buffébordet. Anna, Tobias, jag och hundarna hade hemtjänst i väntan på stolar och tältuppsättning. Jag passade på att vila lite också.

När de sedan kom tillbaka blev det full rulle på alla, de jobbade "satan" för att göra det fint och bra, jag fick nästan andnöd av att bara sitta och titta på, för efter em-inhallationen så blev det trögare med andningen, kan berott på värmen och trycket i luften.

Allt uppe, tält, stolar, bänkar, bord och björkar. Dukar på borden. Då hade Anki fixat iordning grillmat, Peter och Emma hade också kommit ut för att hjälpa till, vid 19-tiden blev det mat och liten pilsner för att några timmar senare gå och lägga sig för att invänta den tuffa dagen som komma skulle, party för ca. 80 gäster.

Inte så mycket om mig idag, men finns ju även lite runt omkring att berätta om, blir lite tjatigt annars.

Kommer nya dagar, sköt om er och ni glömde väl inte sjunga nationalsången.    ///  Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0