110607 tisdag

Idag är det student för dottern Linda och hennes pojkvän Erik, med fest och stoj.

Min dag började idag kl. 07.00 med uppstigning, lite slapp på sängen tills duschen blev ledig, gick ner och duschade, funkade utan protester från lungorna.
Frukosten gled ner och klockan hade smugit sig fram till halv nio, kände mig ganska fräsch, så jag hjälpte faktiskt till att hacka lite sallad emellan medicinintag och inhallation.

Redan full fart utanför, för Lindas klass startade sin studentdag med champagnefrukost här hos oss, likaså några av Eriks klasskompisar som skålade in sin dag på lekplatsen en bit bort.
Framåt 10-tiden var det dags för alla att åka in till respektive skola för samling, fick använda alla 4 bilar som fanns tillgänliga och chaufförer blev jag, Anki, Anna och Tobias som fick köra 2 vändor.

Hemma en dryg halvtimme, vilade halva den sen var det dags att åka till Kungsmadsskolan för att se när Erik sprang ut.

Nu gällde det att förflytta sig längre sträckor och relativt snabbt, så då tar man sin fyrhjuling till hjälp och någon
2-bent motor som kör och styr. När vi hängt dekorationer på Erik så var det dags att dra ner till torget för att se alla specialtransporter som de skulle åka runt i.
Erik och några klasskompisar hade kapat av tak och övre delen på en gammal husvagn som de åkte runt med.

Hem och vände en stund, lite toabesök och sen tillbaka till John Bauers för kl. 15.00 var det dags för min älskade dotter Linda att springa ut.
Var varmt och svettigt att sitta i solen och vänta, men härligt väder för student.
Så äntligen kom hon ut, och letade sig fram till sin skylt och oss, Erik var där, och kompisar och släkt och vänner, så det blev härliga känslor för både Linda och vi andra.

Tittade på ekipaget som var en traktor med lövad hövagn som de skulle åka runt på stan med, för att sedan åka hem och se till så att det blev mat och dryck till gästerna som redan satt och väntade. Ja inte jag , men alla de andra inblandade i detta festarrangemang. Uppskattat cirka 80 gäster. Kom ca. 20 till, men ändå mat och dryck över.

Vid femtiden kom både Erik och Linda hemskjutsade av P-O i en MG-cab av äldre modell, såg jättenöjda och glada ut, sen blev det till att ta emot gäster och presenter för ungdomarna.

En ständig ström av gäster, som fick jättegod mat och dryck och hade troligen mycket trevligt i det stora partytältet. Massor av presenter att öppna.
Sen varade festen tills kl. 23.00 innan de nya studenterna drog till stan och fortsatte festen med sina klasskompisar på Grace.
Här hemma hade de andra gästerna också tackat för sig efter hand, många skulle ju arbeta dagen efter.

Vad gäller mig så blev det inte mycket vila denna dag, men det var så kul med alla härliga människor, och vädret var kanon, så jag höll koll på mina medicintider och slappade kanske nån fem-minutare emellanåt. Men är ju alldeles för nyfiken och pratglad när det finns människor runt mig.
Men jag fixade detta ända fram till kl. 00.30 innan det blev till att skramla in i sängen, hur det blir imorgon vet vi inte. Men så härligt att man fick vara med om detta, så då tar vi morgondagen som den blir.

Tack, Linda och Erik.  Tack till alla andra som jobbat och fixat allt för ungdomarna, jag själv har ju iallafall varit närvarande, försökt hjälpa till lite när man orkat.

Sov nu gott, så kommer det mer läsvärt imorgon, om vi får leva och ha hälsan.   ////  Stig



Kommentarer
Skrivit av: Maud Hagelberg

Tack själva för en härlig dag tillsammans med hela er familj!

Maud

2011-06-13 @ 16:52:45

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0