110609 torsdag

Hej igen, ny dag i min värld.

Blev ganska sent igår kväll också, tufft med studentveckor även för de äldre.
Idag blev det ganska lång morgonvila, för klockan hade blivit åtta innan jag kom upp och började dagen som vanligt med en shot och lite slemlösande innan frukost.
Har faktiskt gjort ett försök att inte ta några alvedon sen jag kom hem från hotellet, det verkar fungera bra, för nu får jag en annan tablett som hjälper mot bältrosen.

Idag skall jag till tandhygienisten och kolla upp mina tänder vid 12.45, så det blir till att hinna med det som ska fixas innan dess, vila får bli efter, trodde jag, men vid elva-tiden ringde de och frågade om jag kunde komma senare för de hade fått in ett akutfall så de blev försenade. Ny tid 15.45

Detta blev ju kanonbra för precis efter de ringt kom Linda och Erik upp och var sugna på mat, och inte studentrester mer, utan det fick bli pizza/kebab vilket jag instämde i direkt.
Blev till att vila middag sen och förbereda sig på tandläkarbesöket, Linda och Erik hade ju stuckit till nya uppvaktningar även idag, så jag hade bilen hemma och fick köra dit själv.

I normala fall funkar det ju utan större problem, gick bra att köra dit men när jag kom dit ville inte andningen varva ner, fick stanna och lugna ner mig ett par gånger på väg upp från parkeringen, och en lång stund efter att jag anmält mig. som tur var kom jag inte in direkt utan gick ner lite i varv.

När jag sen skulle in så var det ju givetvis rummet längst bort, hela 20 meter, och jobbigt igen.
Fick tvinga mig att försöka slappna av, gick så där, men mot slutet av behandlingen började det gå att lugna ner sig lite bättre.
Tog mig sedan ner till parkeringen och det fick bli lite extra pauser även nu, men väl nere och på plats i bilen så släppte allt och det funkade riktigt bra hela vägen hem.
För en del kan ett litet besök hos tandläkaren, bli som en 2 veckors safariresa för andra.

Kvällen blev jobbig även den, men jag gjorde inte så mycket mer än att hjälpa Anki med att flytta några bord på altanen, för ikväll var det altanen som fick sig en riktig avstädning efter festen.

Nu får det vara bra för idag, kram på Er alla.   Stig


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0