110611 lördag

Helg igen, Pingstafton om ni inte visste de, gott va, för alla som har eller kan gå till ett arbete, Grattis.

Även idag startar vi upp med en ganska go morron, morron ?? klockan var visst 09.00, och till och med Anki låg kvar i sängen vid denna tiden, har nog inte hänt på många år, men var ju taxidriver i natt.
Jag gick till och med ut och hämtade tidningen, fixade frukost till Anki och mig, för de andra 2 var inte intresserade av frukost just nu.

De vanliga rutinerna gick bra och förmiddagen rullade på, Anki och Linda jobbade med förberedelser inför Rally Dackefejden som går nästa lördag, med start och mål i Moheda.
Erik åkte och skruvade med bilen, och jag passade på att gå och vila nån timme, för vi skulle åka ut till Anna och Tobias på kvällen för att grilla och samtidigt hämta hem en ny familjemedlem, vid namn Astrid, Lindas nya kattunge, jättesöt.

Vi var väl där vid 18.00 tiden ungefär och det kändes lite så där med andningen, men ändå inte dåligt.
Tog en öl medan Tobbe fixade köttet på grillen, och Anna grejade till en potatisgratäng, blev också friterade lökringar och stekta champinjoner samt köttbullar av potatis, (kroketter). Det var jättegott och jag hängde med hela tiden.

Blev sen lite ordspel framåt senkvällen och det var så kul att vi blev sittande tills klockan blivit 01.00 innan vi var klara att åka hem. Tänka sig att jag var med hela kvällen utan gnäll.
När vi kom hem var klockan 01.45 och jag var ganska trött, blev sängen och, sov, sov, sov.
En kanonkväll har lagts till historien, känns faktiskt som att det kommit tillbaka lite ork igen. Men, jag vet ju att det kommer ett mindre bakslag imorgon, men det skiter vi i nu, är ju vilodag enl. han där uppe imorgon.

Godnatt för idag.   /// Stig


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0