110612-110616

Nu måste jag ta tag i detta bloggskrivande på allvar, har halkat efter ett par,tre,fyra,fem,sex dagar.

Söndagen den 12 juni drog igång med en ganska tung morgon, men höll ju igång lite extra länge igår, så detta var väntat.
Duschen tog en bra stund, men till slut va hela kroppen blöt, intvålad, sköljd och torr igen, gick runt och harklade hela dagen, satt en kyckling i halsen som inte ville kläckas.

Uppe, vila, uppe, vila, satt en stund på altanen och solade medan Anki jagade gräsklipparen, idag funkade mindre än vanligt så Anki fick göra allt, frukost,lunch,middag och kaffe.
Försökte se om inte jag kunde hjälpa till med att stryka lite på kvällen, gick faktiskt, men det tog ju tid.
Pepsi har inte accepterat sin nya kompis ännu, han fräser och morrar när hon kommer för nära, men den lilla är tuff och vill ändå fram.

Måndagen blev söndagen lik, jobbig i andningen och mycket harkla och rossla i halsen, sovmorgon till 09.00.
Efter att jag ätit lite lunch så blev det till att vila lite igen, men sen hämtade jag skruvdragaren, för nu skulle det arbetas! Lossade några trall på altanen för att se vad som hänt med utevattensledningen under vintern, sprutade där det inte skulle när vi vred på vattnet i våras.

Precis som jag trodde, den kalla vintern hade sett till att röret hade fått ett nytt utlopp.
Var piggare nu, så det blev tillverkning av potatismos och biffar till middagens gäster, Linda och Anki och jag.
Kvällen blev bra och ganska sen, för tjejerna jobbar hårt med Dackefejdens förberedelse.

Nu har det blivit tisdag, och nu var jag på gång riktigt tidigt denna morgon, 07.30.
Fixade morgonbestyren med frukost och inhallationer för att sedan ringa till serviceresor och beställa limosin till sjukgympan.
Satt faktiskt vid datorn och skrev lite på förmiddagen, åt lunch och vilade en halvtimme innan det var dags att glida ut på gatan, och bli skjutsad till gymmet på hotell Strandvägen.

Hade ju inte varit där på 4 veckor nu, så det skulle bli spännande om man orkade hålla sig kvar på cykeln eller om man skulle tuppa av.
Gick jättebra, och pillret som sänker pulsen funkade, för nu låg min puls på 80 istället för 105 i vilopuls.
Kvällen blev pigg som den brukar efter gympapasset, men när jag skulle lägga mig började det bli trögt att andas, kunde det vara trötthet efter gympan tro? somnade iallafall till slut.

Onsdag, ingen bra natt, trögt att andas och fick stiga upp en gång i timmen och gå runt och försöka slappna av och komma i fas med andningen.
Tog inhallation redan vid 06.00 för att se om det hjälpte till att komma igång, somnade faktiskt om i en och en halv timme, för att sedan vara tvungen att skramla ner i källaren för att duscha av sig lite odörer.

Lille mysiga Kalle kom och skulle vara hos Linda på förmiddagen medans Mamma, Pappa och lillebror var på lasarettetet för allergitester. Vilken kille, han hade både frukostfrallor och wienerbröd med sig, blev en hel del fika denna förmiddag.
Linda gjorde lunch och vi åt, sen stack Linda upp till motorgården för att kopiera papper till tävlingen.
Jag vilade en stund, var jätteseg när jag vaknade, inhallerade och tvingade mig till att ta tag i mig själv, satte igång att rengöra grillgallren och fortsatte med att storrengöra grillen.

Kvällen gick och tv pratade med mig, för alla andra är på uppdrag med rallyt, kommer hem och fortsätter hemma tills det blir dags för godnatt. Kan kännas ganska ensamt när det håller på i veckor.
Tur ikväll, för Erik kom iallafall hem vid 19.30 och gjorde sällskap.

Torsdag vaken vid 07.00 kände mig ok, vila lite till bara, oj klockan blev 09.00,
Efter frukost och medicinering fick jag arbete av Linda, för hon hade varit och hämtat namnskyltar och telefonlista som skulle klippas och sen lamineras till de olika funktionärerna, kul med lite meningsfull sysselsättning som man klarade av.

Hon hämtade också lite Mc Donalds idag, så det blev fest. funkade otroligt bra hela dagen med andningen.
När klockan blivit 18.30 kom Anki hem, idag hade hon varit och handlat först och sen packat bilen med grejor som skulle ut till tävlingen imorgon. Hon hann väl precis packa upp kassarna innan hon for ut och klippte gräset, jobbar 16 timmars dagar just nu.

När hon var klar med gräset var kl. 20.30 och då gjorde jag några mackor och kaffe till oss, men tävlingsarbetet gjordes samtidigt, så kaffet höll på att bli orört.
Jag tog mina kvällsmediciner och kollade in Tv en stund, gick och la mig vid 23.30, men omöjligt att somna, försökte och försökte, men kunde inte sluta tänka och fundera på allt och alla, varför blir det så här ibland? Till slut när jag suttit uppe till 02.45 så blev det till slut några timmars sömn utan avbrott.

Nu får det vara bra för denna gången, skall försöka hålla tempot uppe, kram på er.   /// Stig







Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0