110617

Fredagen innan Rally Dackefejden.

Jag vaknar faktiskt ganska tidigt idag, och känner mig i hygglig form, tar en hög med mediciner och sköljer ner med lite frukost, så var det klart.
Linda var redan på språng, hon ska köra och hämta en massa papper som ska klippas och lamineras, vilket jag skall hjälpa till med, medan hon är och hämtar dessa, så passar jag på att lösa lite sudoko och inhallera, vilade faktiskt en stund på kudden också.

Hon kom tillbaka vid ett-tiden och då hade hon lite matnyttigt med sig hem också, så det blev lunch först och sen arbete. Nu skulle det klippas ungefär 800 id-kort/telefonlista och matbiljetter.
Det gick bra och var kul att utföra något som man klarade, efter klippet skulle de plockas ihop och lamineras.

När klockan trillat ner till halv fyra kom Anna och 2 st hundar, och det tyckte katten Astrid var jättekul för det var ju hennes kompisar, och hundarna tyckte det samma.
Nu blev det äntligen lite eftermiddagskaffe, Anna har koll på det, sen försvann hon iväg upp till motorgården, där var alla de andra också och plockade in grejorna de skulle ha med sig ut till Moheda, där start och mål skulle vara.

Nu var kvällen här hemma endast för mig, hundar och katter. Jag beräknade att de skulle väl skramla in ungefär vid halv tolv. 4 extra nattgäster skulle ju också placeras ut. Jag vilade en timme ungefär.
Anna och Tobias kom hem redan vid 22-tiden, och hade med sig kinamat som nattvickning, det var gott.
Vid halv tolv som jag gissade kom det intrillande fyra stycken tjej/kvinnor, Linda, Ulrika, Månsan och Anki.

Nu var det bara nån timmes jobb kvar här hemma att göra, innan allt var förberett för morgondagen.
Så nu avslutades kvällen med en liten jägermeister, för sömnens skull, sen blev det sovdags, för de där andra skulle ju åka redan vid 06.00 ut till Moheda.

Det blev en ganska tuff dag även för mig, och imorgon blir det upp vid 08.00 för svågern Göran ska komma och hämta mig, ska ut och titta.  

ses och hörs igen /// Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0