110618 lördag

Idag blir det till att kolla på rally, svågern Göran kommer att vara personlig assistent idag, han kommer vid halv tio och hämtar mig. 

Så det blir uppstigning kl. 08.00, för att försöka hinna med alla saker som ska göras. Startar upp med en liten kalorishot och en brustablett med slemlösande, sen blir det 2 mackor och en tallrik yoggi, och 2 mackor som ska med till skogen, kaffet är igång och väntar på en kopp provsmakning och resten marsch ner i termosen, ett par näringsdrycker ner i ryggsäcken också, bäst att inte lasta i för mycket så Göran blir trött av att bära, haha.

Dags att plocka i sig morgondosen av smågodiset, och sedan inhallera en stund, men se det hann jag inte, för nu kom Göran in genom dörren, men jag hade via telefon fått ett perfekt arbete till honom medans jag inhallerade, det saknades lite kopieringspapper ute vid sekretariatet, så han fick åka och köpa det under tiden.

Så vid 10-tiden kom vi iväg, för att mellanlanda vid Finnvedens gamla fabrik i Moheda, där alla höll till, för här var både anmälan, serviceplats och start och målgång.
Parkerade bilen, och plockade fram min 2-bensdrivna fyrhjuling för att åka in och lämna pappret, åka runt och prata och önska alla förare man känner lycka till innan de startade.

Efter en timme drygt så tyckte vi att det var dags att sticka ut till sträcka 3, för där hade vi fått lite tips om att det skulle vara lättillgängligt med rullstolen, och det var ett ganska bra vägbyte att sitta och titta i.
Hit kom också Pär, Jonas och Patrik, plus de andra 50-75 personer som också var där.

Efter nästan fyra timmars tittande så började jag bli ganska trött i kroppen av att sitta, vädret ställde också om sig för kyligare luft med regn, så jag började frysa lite smått, så vi skulle gå upp till bilen bestämde vi.
Men då började det stressa upp sig lite med andningen, så fick snällt stå kvar en stund och försöka lugna ner mig, innan två starka killar (Göran och Pär) körde över rullstolen bland vallar av grus till andra sidan av vägen.

Kom sedan upp till bilen precis lagom innan regnskuren kom, satt sedan i bilen och tittade på ett 40-tal bilar till innan vi åkte ner till målet/servicen. när vi kom ner dit kände jag att det var nog bäst att sitta kvar i bilen och försöka vila lite, för nu var det känsligt med andningen bara man rörde sig det minsta lilla.

Göran fick gå runt själv och prata med de som kommit i mål, och kolla resultatlistorna. Avslutade med en hamburgare i magen samtidigt som vi körde hemåt, nu var klockan halv sex, så när jag kom hem och grejorna inne så blev det inhallation, ett ring till Stefan och Yvonne som eventuellt skulle komma och prata en stund, men jag var lite väl sliten för detta idag, fick bli en annan gång. Slängde mig på sängen och sov en timme.

Då ringde Linda och bad mig ta upp något att grilla, och hon trodde de skulle vara hemma vid nio-tiden, efter en stund dök Erik upp med en blomsterkvast i handen, jag applåderade åt honom, för jag visste ju att han och Nina vunnit sin klass och kört jättebra. Linda och Anki och Anna kom vid nio, Anna skulle bara hämta Lowa för att sedan köra vidare hemåt sitt.

Nu var det ju försent att grilla tyckte vi, så det blev Linda och min otur att fixa lite hämtmat, inte det lättaste en lördagkväll vid 22,15. slutade med MC Donalds, enda som var öppet. efter mat och en öl somnade man gott.
Hade varit en underbart rolig och intressant men jobbig dag, tack Göran för servicen.

Hur det kommer att kännas imorgon söndag vet vi då.

Slut för denna gång kommer tillbaka imorgon, kram på Er   //// Stig




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0