110620 måndag

Vaknade till vid halv åtta, för att sedan ta en stunds skönhetssömn, så en timme senare var jag skönheten själv.

Frukosten blev ingen höjdare precis, fick i mig en halv macka och en kopp kaffe, jobbigt idag.
Tog medicinerna och gick in på sängen igen, somnade till ytterligare en timme. Linda fixade till lunchen åt oss, mycket bättre matlust nu.

Satte mig vid datorn efter lunchen och skrev lite, men det var jobbigt efter bara en halvtimme, kändes som om det var en ny lunginflammation på gång, dålig ork, ont lite här och där i kroppen, helt slut efter bara ett par steg.
Dessutom vandrar smärtan runt, ibland överdel av lungorna, nederdel lungor, ryggslutet, njurarna, magen, och så jobbigt att andas hela tiden.

Skulle kanske ringa till lasarettet, men jag har ju tid för röntgen och läkarbesök på onsdag, så är väl ingen större chans att läkaren har tid innan dess. Jag vet att jag är en idiot ibland. Tog ett par Alvedon.
Det kändes som om de hjälpte en del, för höll jag mig still i fåtöljen så kände jag inget speciellt, bara lite krypningar/domningar i högerarmen, men det brukar komma lite då och då när man inte rör på sig tillräckligt.

När sedan kvällsmedicinerna hade slunkit ner och lite kvällskaffe och kex med ost mättat magen kändes det bättre. Satt och tittade på Tv med sällskap av Anki, Linda, Erik blandat med underhållning av kattungen Astrid.
När sen sängen skulle bestigas så ville inte andningen vara med, tyckte att luften tog slut så fort jag försökte lägga mig på kudden.
Satt vid köksbordet i en halvtimme innan ett nytt försök, nu gick det nog bättre för jag somnade.

Det var denna dagen det, ingen höjdare precis, men det kommer bra dagar snart. Sköt om er ///  Stig 



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0