110621 tisdag

Fick upp de ljusblå även denna morgon, kändes som om kroppen inte hade ont idag.

Men så väl var det inte, när jag väl kom upp ur sängen så kändes det ungefär som igår, tung i andningen och trött i kroppen.
Orken var lika med noll när jag skulle äta frukost, fick fram en tallrik yoggi och ett knäckebröd, måste ju ha något i magen innan man stoppar in pillerna. Tog lång tid att få ner detta, men sedan blev det direkt in i sängen igen.

Somnade gott på kudden, och vaknade först 2 timmar senare, gjorde en mental ansträngning, jag orkar att duscha, jag orkar att duscha, och så blev det en fysisk ansträngning, som gick hem.
Känner sig betydligt friskare efter en dusch, även om man har triggat upp andningen en del men den lugnar sig, det vet jag.

Idag skulle det varit sista gången innan sommaren på sjukgymnastiken, men jag var inte i den formen utan var tvungen att ringa och säga att det kom ingen jag idag.
Blev också dags att äta något, stekta nypotatis och isterband klarade jag av att fixa till Linda och mig, fått lite mer ork nu på eftermiddagen.

Hade en del olika ontkänslor lite här och där men det var inte så farligt, och imorgon var det ju dags för lasarettet,
så det fick gå en natt till.
Kvällen kom och inga nya överraskningar i fåtöljen, stressade lite i andningen hela tiden och en massa slem som inte ville komma upp, kaffe och in med kvällsmedicinerna så blev det som vanligt ganska så bra, sen blev det sängdags som vanligt vid 22.45 ungefär. somnade ganska snabbt ikväll. Upp tidigt imorgon.


Kram på er, syns snart igen.     Stig


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0