110622 onsdag

Tidig morgon idag, skall vara på mottagningen kl. 08.15 för provtagning och blås.

Fick ställa klockan på ringning, händer inte så ofta annars, uppstigning 06.45 för att hinna snooza nio min.
Dags att köra inhallationen och sen en näringsdryck till frukost, kolla om chauffören Linda hade vaknat, och det hade hon.

Dags för avfärd till en förmiddag på lasarettet, kom till mottagningen och tog proverna samt blåste, sen var det dags att åka ner till röntgen för där hade vi tid 08.50, kom in direkt och fick snabbt svar.
Nu var ju klockan bara kvart över nio, och tiden hos läkaren var 11.00. Så vi ville inte gå där och vänta utan vi åkte hem och åt frukost, räkmacka från Munges satt fint.

Hann ju vila en stund på sängen innan det var tid att ge sig in igen, nu var det läkarbesök och besked om min midsommar skulle bli hemma eller på "hotellet".
Första beskedet var att det var fortfarande inflammation i lungan, den förra antibiotikakuren med nio dagar på lasarett och 14 dagars antibiotika efter det hade inte dödad bakterierna.

Lunginflammationen hade tagit ny fart, och därför blev det en ny kur i fjorton dagar, samt en kortisonhöjning igen, efter att hon lyssnat på hela mig, och det lät inte bra sa hon. Men hon satte inte på något armband.
Så förutom mediciner skulle jag lämna upphostningsprov för odling, en allmän koll och två prover för att kolla så det inte är tuberkolos jag har fått.

Nämnde också att min yrsel fortfarande spökade lite med mig, så hon skulle ordna en remiss till att röntga huvudet, så nu får man svart på vitt om det är tomt därinne eller inte.
Efter detta blev det apoteket och sen åkte vi hem, nu blev det vila som gäller och 14 dagar med antibiotika som inte är precis snäll mot kroppen.

Eftermiddag och kvällen var väl ingen höjdare men med lite korta ligg på sängen och annars på plats i fåtöljen så
ordnade det sig fram till läggdags, väl på plats i sängen så var man ju klarvaken som vanligt.
Nu var det ju nya tankar som snurrade i huvudet, tuberkolos lät ju inte så kul att prova på i mitt tillstånd, för då blir det ännu tuffare antibiotikum, oj, oj, oj.

Andra tankar är ju ultraljudet på måndag, då ska de kolla så inte några dottertumörer från ögat har dykt upp i levern, har ju en del orsaker till att man inte somnar precis direkt när man lägger sig.
Man håller ju sjukvårdens alla avdelningar igång själv snart, kan gärna lugna sig lite nu.

Men det blir ju i alla fall midsommar"firande" hemma med Anki och fyra katter, är ju kattvakter också. Inte värt att säga för mycket än kanske, för skulle det bli sämre skulle jag höra av mig till akuten.

detta om detta, snart ny dag  hörs igen   // Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0