110624 Midsommarafton

Idag blev det till att komma upp ur sängen direkt, för att hinna duscha innan Anki var klar med frukosten.
Ägg, bacon, prinskorv te och smörgås framdukat när man kom upp från duschen, Linda och Erik kom också upp och åt.

Efter frukost blev det medicin och andning, innan jag satte mig vid datorn för att varva ner ett hekto, under tiden packade Linda och Erik för avfärd till Anna och Tobbe för att fira Midsommar i Uthövdan.
Nu blev det bara Anki och jag som vaktade huset, dags att ta på sig lite mer passande helgklädsel än träningsbyxor och T-shirt.

Jag var väl inte i bästa form idag heller, men var nog lite bättre än i går och förrgår, så kanske är på rätt väg igen med inflammationer och trötthet. Gäller att försöka ta tag i sig och försöka vara så trevlig man kan.
Skulle varit kul inte minst för Ankis skull.

Vid kl. 13.00 hade hon dukat fram en jättefin middag med Nypotatis, Matjesill med lite hackat ägg och gräslök  samt gräddfil, och till detta blev det öl och snaps. Det var jättegott och jag funkade nog också ganska bra.

Däremot efter maten när vi skulle gå ner till badplatsen och titta på firandet, så kändes det bara jobbigt, vet inte om det var att man inte orkade gå själv, Anki sa att vi skulle ta rullstolen ner, men mitt dumma huvud satte sig på tvären, så jag svek Anki och hon fick gå ner själv. Men när hon väl gott så ångrade jag mig lite att jag inte följde med ändå.

Gick och vilade en stund istället, för att orka med kvällen, efter en liten stund kom grannen in och frågade om jag ville följa med in till dom och äta tårta.
De hade träffat Anki innan så hon visste om det, vi tog med oss lite likör till kaffet, och det blev inte bara kaffe och tårta. Vi blev sittande där ett par timmar och hann med en öl också.

Det var trevligt även om min andning inte ville slappna av riktigt, blev bättre efter en stund. Men kände att det började stressa upp sig igen så tackade jag för mig och gick hem för att inhallera, fick med mig grannbarnen och deras kompisar in, för de ville kela med katterna en stund, bra för då kunde Anki stanna och prata en stund till.

Senare delen av kvällen blev lugn, med kanongod mat som Anki fixade till. När den var avnjuten så blev det till att kolla på buskis på TV, och därefter en film innan sängen kallade på mig, men då var klockan 00.30.

Nu är denna midsommarafton över, och har jag turen på min sida så kommer jag kanske att uppleva en till, och eftersom min älskade familj och vänner ställer upp på allt så ska jag nå mitt mål. Då kommer jag givetvis att göra det. Inga nya lustiga sjukdomar eller konstigheter så kan det i bästa fall innebära väntelistan om ett år.



Tack och hej för denna gången, hörs snart igen    /// Stig

 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0