110626 söndag

Söndag morgon och solen lyser utanför fönstret, ser gott ut.

Steg faktiskt upp vid 8-tiden och hjälpte till med frukosten, om än så lite, men jag var iallafall ivägen lite.
Åt en stadig frukost med ägg, macka, prinskorv och bacon lagom utfördelat i magen, lite te och juice rann dit också. Fyllde på med 15 piller och ett glas vatten, nu var det nog fullt.

Fixade elvakaffet och till det blev det lite kladdkaka och vispgrädde som fanns kvar, måste ju tänka på kalorierna.
Linda och Erik kom hem från midsommarfirandet, Erik stack iväg och skruvade rallybil litegrann, och Linda och Anki intog varsin solstol för grillning. Själv tog jag en liten middagslur inomhus, var alldeles för varmt ute.

En stund på altanen fick det bli under eftermiddagen innan jag gjorde en ansträngning att steka isterband och värma potatisgratängen. Jag ordnade detta om än med lite långa pauser emellan ansträngningarna, om det nu egentligen finns några sådana i detta jobbet.

Även om det är ansträngande så tycker jag ändå att känslan av att kortisonen och antibiotikan eventuellt skulle kunna ha börjat verka lite grann. Men vet inte, för jag är ganska trött hela tiden, och mest i ögonen.
Kvällen gick  så där, ordnade lite fika med lite incidenter på vägen.

Efter fotbolls-Vm ochh solsidan blev det kvällsdosen, någon film tror jag det blev som avslutning på helgen innan sängen var mest intressant. Det var lite trögt att att somna ikväll, låg nog och snurrade ett par timmar, för klockan var 01.45 det sista jag kommer ihåg.

Imorgon måndag blir det lasarettsbesök.

Nu tackar vi för denna gången och ser vad besöket imorgon kan ge för något.
Tack och hej,    Stig


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0