110629 onsdag

Vaknade vid halv sex och då var det slemhosta som hette duga, Hostade och harklade i en kvart med lite drickapauser emellan, om man orkade.

Tog fram hostmedicinen till slut och testade om det kunde hjälpa, och det gjorde det nog, eller skulle det sluta ändå. För det lugnade sig så man kunde somna om en stund.
Ställde klockan på 08.00, skulle ju vara på mottagningen vid 09.00 för att ta prover, koll om sänkan hade ändrat sig. Steg upp och åt lite yoggi, tog en näringsdryck och mina mediciner med mig, visste ju inte var min placering skulle bli.

Linda skjutsade mig som vanligt, fick en vinglig rullstol idag igen så det blev lite rally på morgonen, men hon är tränad på att köra dem nu.

Väl framme så blev det 2 st rör som skulle fyllas på med lite rött, och många frågor om hur det kändes i kroppen och om jag lämnat mina upphostningsprov sen förra veckan.
Det hade jag, men remisserna hade kommit bort så de kunde inte para ihop mina burkar med något papper, utan det blev till att göra nya prov igen.

Skulle ta några timmar innan de fick svar på proverna, så vi fick åka hem så skulle de ringa när det var klart.
Det blev en titt In på Munges, räkbaguette till Linda och köttbulllemacka till mig, sen blev det frukost när vi kom hem.

Efter fikat och inhallation så vet jag inte vad som hänt, nu funkade andningen perfekt, stod ute och pratade med grannen en lång stund, gick ner i garaget och kollade in lite lister som jag skulle försökt få upp för länge sen.
Började mäta till lite bitar, men då var det dags för lite mat tyckte Linda.

Efter maten blev det en stunds sittande på hela ryggen, innan det var dags för utflykt till Frisörkompaniet för att Sara skulle göra både mig och Linda sommarfina i håret, har nog inte varit så långhårig på massor av år, så det var kanonskönt att bli av med lite.

Väl hemkommen ringde telefonen , det var från anonym, det visade sig att sänkan var bara 5 så det var inte det som var problemet, och förresten, nu mådde jag ju bra igen.
De skulle visserligen kolla lite med antibiotikan också, skulle den bytas så ringde de igen. Slapp hotellet.

Efter lite kvällsmat så var det stora biltvättarkvällen, Linda tvättade sin och Anki sin, sen kom Peter och Emma också ut för att tvätta deras bil också. under tiden började jag att fixa lite med Lindas motorcykel, det droppar lite olja någonstans ifrån, jag kunde faktiskt lossa lite kåpor, men fick inte bort alla, får ta det imorgon istället.

För nu blänkte det på hela garageuppfarten, så då fick vi gå in och fika lite, jag mådde faktiskt rätt bra hela kvällen. Gick faktiskt och la mig redan vid 22.30 idag.

Får se vad morgondagen kan komma med för överraskningar,  hörs igen....   Stig



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0