Kollar in Vecka 9

Nu ska vi kolla vad som hände denna veckan, en hel del faktiskt för en som inte rör sig så snabbt.

Måndag morgon kände vi efter, kan bli en sådär dag, eftersom det var ganska ansträngt i går. Vid halvnio skramlade det till i dörren och in kom 2 st fyrbenta vänner och en tvåbent dotter för att checka in på sitt veckoboende, Anna fortsatte vidare till sin praktikplats i stan.

Efter en "snabbdusch" ja kalla det vad ni vill, själva duschandet är ganska snabbt men att återhämta sig mellan tvättandet av de olika kroppsdelarna tar lite längre tid, liksom att ta sig upp för källartrappan.
Vid lunch kommer Linda hem från skolan, så då får man sällskap, eftermiddagen blev en hel del vila för jag var inte på topp idag, fick bara upp blåset till ca 18 % enl. min spirometer.

Tisdagen skulle det bli mycket det visste jag, för idag skulle jag vara på hudmottagningen kl. 10.30 för att behandla en del vårtor som har blommat upp. Idag blev det att köra själv, blivit en bil över, kul tycker jag.

Det gör de genom att belysa dem med en slags ljus, först skrapar de bort lite hud med en skalpell för att sedan smörja på en salva som ska sitta där i 3 tim. de plastar in området så du får gå därifrån för att vara tillbaka efter 3 tim. då är det dags för lokalbedövning, det var inget skönt idag, jag var en riktig kärring, och sen ska de lysa på området i  7 min.

Direkt efter att jag var färdig på hud var det dags för sjukgymnastiken, fick hoppa över den om jag ville, men skam den som ger sig. Jag kämpade på med de övningarna där jag inte behövde använda min fot, som fortfarande var ganska öm. Sen blev det hemfärd och då var det skönt att lägga sig på sängen när man kom hem, blev inte mycket mer än lite TV den kvällen.

Onsdag, idag var det en dag jag sett fram mot, för Linda och jag skulle åka ut till jobbet och hälsa på, och det är nog det absolut roligaste som finns, att träffa alla dessa underbara arbetskompisar, och att säga hej till mitt skrivbord och min dator. Jag ska "snart" vara tillbaka! Jag längtar varje dag, ibland med en tår i ögat.
Var kanonroligt att åka runt och prata med kompisarna i produktionen vilket var en tid sedan, hann ju inte med alla men jag kommer tillbaka.
Tack för en god lunch och en mycket härlig pratstund med Er.

Nu har det blivit torsdag och var ovanligt lite flåsig för att ha varit igång hela dagen innan, kunde till och med åka till däckfirman så de fick fixa bort lite obalans i bilen.
Bara det att det som började så bra blev rena andningskaoset på eftermiddagen när jag skulle försöka göra mat till min arbetande familj, började som vanligt för sent vilket gör att jag blir otroligt stressad och då funkar ingenting vad gäller luftintag eller luftutblås. Koka potatis, steka fläsk och göra löksås går inte på 45 min.

Anki hade lovat att möta Anna i stan vid kl. 18.00, så Linda fixade det sista med maten, vi hann med att äta innan det var dags för Linda och hunden Milwa att åka på hundkurs i Furuby, eftersom det är min brors fru som har kursen så skulle jag åka med och prata bort någon timme med min bror, vilken också har ungefär samma problem med andningen som jag.

Det började med hyperventilering redan innan jag satte mig i bilen, var väldigt nära att strunta i att åka med, men det brukar ju lugna sig efter en stund, trodde jag, denna gång var det inte så, utan det blev stressandning under hela kvällen vilket var enormt jobbigt, men som sagt lillebror vet hur det är så vi försökte prata och fika en del ändå. Lugnade iallafall ner sig när vi kom hem innan det var dags för nattsömn.

Från fredagen finns bara ett minne kvar, jag var helt slutkörd på alla vis, tyckte inte jag fick någon luft, ont i hela kroppen, trött och lite huvudvärk, detta var ingen bra dag. den glömmer vi

Lördagen vaknade jag som en ny människa, gick till och med bra att duscha, frukost och inhallationer samt lite mediciner sen var vi på G. Kanonväder ute idag, blev till att tvätta bilar på garageuppfarten, (kanske inte jag men jag var iallafall med och tittade) Linda tvättade sin och Peter sin, oj vad de blänkte fint.

Efter middagen var det dags att gå och vila för på kvällen var vi bjudna på 25+25 årsfest i Bråthult, det var Tobias "svärsonen" som hade fest ihop med sin brors sambo Anna. Det började redan vid 17.00, var jättetrevligt med lekar och tacosbuffé, kaffe och tårta, och någon pilsner gick det faktiskt ner, fick gå undan och småvila lite under kvällen men det gick bra, vid 22.30 var det dags för hemfärd.

Söndag morgon, solen lyste som bara den, härligt, ligga kvar i sängen för att kolla in Vasaloppsstarten kändes helt underbart. Blev till att följa skidåkarna på Tv.
På eftermiddagen var det dags för biltvättning igen, denna gången var det Anki som höll i svampen medan jag passade på att sola och leka chef.

Hade ork till att fixa middag till Anki och mig, fast det tar ju lite tid med mina pauser, men det gick bra, sen blev det till att vila middag.
Till kvällsmat blev det våfflor med grädde och sylt samt lite Solsidan på TV.
Har varit en jättebra dag med bra blås. Kul att det finns några sådana dagar som gör det lite lättare.

Nu är denna veckan borta och kommer aldrig mer tillbaka, tragiskt va, men gråt inte för det, det kommer en ny, och även så med mina rapporter.   Vi hörs igen om ni vill, kram och ta vara på de bra dagarna.         Stig








Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0