110509-110511

Denna måndag började med illamående och yrsel, domningar i armarna och fingrarna ville inte lyda riktigt, så beslutet blev att stanna i sängen en stund extra tills det förhoppningsvis blev bättre.
Började rätta till sig framåt förmiddagen, så det blev lite lapande av sol på altanen, och sen fick jag servera mig lite lunch, vilken intogs på altanen den också.

Blev därefter en middagslur i soffan i uterummet, för dit hade inte solen kommit än, somnade jättegott och sov en timme.
Kände mig sen i bra form, klarade av att koka kroppkakor och duka fram kvällsmaten, denna bra-form varade till 20.00 ungefär, för det var en timme efter att jag tog antibiotikan och då börjar man må skit ett par timmar framåt.

Idag tisdag fanns det också lite bultande i huvudet när jag vaknade, tog antibiotikan och vips så kom även illamåendet, tur att man inte är tvungen att passa några tider ibland, för då kan man kela med kudden lite extra.
Slumrade till i nån timme, sen knackade det på dörren och där stod Hasse med goda mazariner och var kaffe/pratsugen, när han såg mig frågade han om jag orkade med fika.

Kom upp och satte mig på en stol i köket, satt där en stund och kallsvettades och tyckte synd om mig själv, men efter en liten stund så kändes det rätt bra.
Fixade igång bryggaren och sen blev det kaffe och mazariner till frukost, en del bowlingprat, och lite motorcykelsnack, efter att Hasse gått så blev det till att inhallera och komma ifatt med morgonsysslorna.
Eftersom jag inte skulle gympa idag så blev det lite vila till på em. Men efter vilan så kändes det inte så bra, och mådde lite tjuvtjockt hela kvällen, men kämpade på tills det blev läggdags.

Onsdagen började ungefär som de tidigare dagarna, men ändå lite bättre känsla, och lättare att komma igång, efter mediciner och inhallation blev det duschen, funkade bra det också.
Linda var hemma idag så det var kul, hon vårservade cyklar och jag hjälpte till med att titta på, hon satte också upp parasollet på altanen så jag hade lite skugga när jag skulle sitta där.
Hon solade och jag alternerade mellan vila i sängen och solstolen, vi åt potattismos och korv till lunch, sen somnade jag en dryg timme i sängen.

När jag vaknade var det dags att göra biffar, hade ju lovat detta igår. Det funkade bra att göra smeten och börja steka dem, satte på lite makaroner, men när det var nästan klart hade jag gått lite över orkesgränsen, började göra ont i bröstet lika som i söndags, så det blev en runda in till sängen och värktablett.
Snälla duktiga Linda och Anki fick ta över och duka fram och steka färdigt, kom upp och fick i mig lite mat.

På kvällen blev det biltvättning, Peter kom ut och tvättade sin bil och Anki tvättade vår.
Nyinköpt slangvinda monterades upp och likaså en ogräsplockare som provkördes av Anki och Linda, funkade så bra så det blev nästan bara jord kvar, och lite gräs.
Mu är klockan 21.00 så dags för pillerintag och sen lite kaffe, ska också plocka ihop lite saker till Stockholmsresan imorgon, kontroll på St.Eriks Ögonsjukhus, avresa 08.34

Slut för idag, hörs imorgon om jag orkar skriva efter resan, annars på fredag.

Kram  Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0