110513-110515

Nu skriver jag ifatt från Hotell Strandvägen, våning 6 med sjöutsikt.

Fredagen den 13 klarade vi oss förbi utan problem, blev mycket vila efter gårdagens Stockholmsresa, krävs en dag att komma tillbaka till normala frekvenser.
Kvällen var lite sådär, klarade ju i allafall att passa köttbitarna på grillen, blev en härligt grillad biff med bakad potatis, kollade in Talang på tv, sen kändes sängen välkommen, med tanke på att imorgon skall vi till Urshult på Konfirmation.

Lördag morgon kändes helt kanon, gick ner och duschade, behövde bara pausa ett par gånger, sen hade som vanligt min älskling fixat fram frukosten.
Började äta med stor aptit, men efter en stund började jag må tjuvtjockt, fick pausa och lägga mig på sängen en stund, hade ju gått ungefär en timme sen jag tog den sista antibiotikan, och då brukar det bli så.
Slutförde frukosten efter en stunds vila, och sen kändes det ok igen, Anki var redan i full gång med att städa källaren, och sen klippte hon gräset, Linda jobbade och jag kunde faktiskt diska av grillgallerna sen igår.

Linda kom hem vid 14.30 så då blev det avresa till Urshult, Linda, Erik, Anki och jag, under resan ner började min  andning att hetsa upp sig, och blev torr i munnen, kändes lite smått otrevligt när man skulle på kalas.
Väl framme så blev det mat, jag petade i mig ganska mycket för det var jättegott. Gick faktiskt bra ett par timmar vid bordet, men lite efter sex fick jag gå och vila, för då började andningen bli jobbig, började täppa till i näsan och kände mig riktigt dassig.
Blev till att försöka vila bort det, men det gick inte att slappna av, så ligga och titta på tv blev min plats på detta kalas, men alla som var där känner ju till mitt tillstånd, så de är vana. Hemresa vid 24-tiden och hemma i sängen vid 01.00, efter att jag lagt mig i min säng så blev det direkt bättre, slappnade av och så funkade allt.

Söndagen var jag helt utslagen, klarade att äta lite frukost och mina piller, sen direkt tillbaka till sängen för att bli liggande där hela förmiddagen.
Orkade inte göra mer än att ta mig till toan eller sitta en stund uppe sen blev det säng igen, och mycket slem som inte ville komma upp, trött,värk i hela kroppen och krypningar. Vid 19-tiden blev jag av hjärnan beordrad att sätta mig i fåtöljen och titta på tv, måste ju vara uppe lite för att kunna sova på natten.
Efter en stund och lite kaffe så kändes det betydligt bättre, så klockan hann bli elva ungefär innan jag kom i säng.

Måndagen blev ungefär som söndagen men ändå lite sämre ork, kroppen orkade inte mycket, Anna kom förbi och fikade, och jag fick be henne att bre några mackor till frukost, (kl. 12.00) jag hade försökt men orkade inte ens göra mackor. vilade hela eftermiddagen, Anki kom hem och vi åt middag, sen blev det bättre ork resten av dagen. Konstigt, men kvällarna verkar vara bäst tid för mig, efter att alla mediciner och inhallationer är avklarade.

Nu hade det blivit Tisdag morgon, och efter en natt med riktigt gott sovande kände jag mig lite bättre, gjorde en ansträngning till duschen, tog lite tid men gick, Linda var hemma idag så då kändes det lite tryggare att duscha.
Gjorde två äggmackor och fixade kaffe, helt slut, fick vila en stund innan de halkade ner i magen, ringde till lungmottagningen och berättade hur jag mådde, de tyckte inte det lät alls bra, men min läkare var inte där idag, så de skulle återrkomma. Eftermiddag och kväll rullade iväg och det blev sovdags.

Lite över åtta ringde telefonen denna onsdagsmorgon, Det var från lungAnn och hon hade önskemål om att jag skulle komma ner snarast möjligt för jag hade fått en tid hos läkaren vid 11.30, innan det så skulle hon hinna med att ta proverna och göra en röntgen.
Ville inte väcka Linda som varit ute med klasskompisar och behövde nog vila. Ringde till Anki och bad henne köra hem och hämta mig för hon skulle också till lasarettet för undersökning.

Hon dumpade av mig på mottagningen, där det blev provtagning och sedan transport till röntgen, fick vila på en brits innan min läkare kom, hon hade tittat på röntgenplåtarna och konstaterade att något som inte skulle vara där ändå fanns där, 2 möjligheter, en propp i lungan eller en inflammation, spelade ingen roll för det blev armband på och bokning av sängplats på avd. 5.

Men innan det så skulle det tas 2+2 blododlingar och en urinodling samt upphostningsprov. Blev sedan transport upp till avdelningen, fanns dåligt med plats så de fick lägga mig på en fyra-sal, inget enkelrum, men det var jättetrevliga kompisar där, så det kändes bättre än att ligga själv och titta i taket.
Skulle skiktröntgas vid 15.00 för att kunna se om det är en propp eller något annat, då var det höghastighetsandning innan man kunde lägga sig på britsen och försöka slappna av, fixade sig till slut.

Linda och Anki kom upp på kvällen med alla mediciner och kläder som Linda med stor vana hade plockat ihop, men hon har ju fått träna ganska ofta nu.
Antibiotika intravenöst vid 16.00 och sedan var 8:e timme, fick sedan besked på kvällen av sköterskan att det var ingen propp utan bara en lunginflammation till, nu i den andra lungan, måste ju vara rättvist.

Nu ska vi försöka sova in oss med så många kompisar och ny säng.

Tack för idag, nu kommer det inte mera denna gång, glad att jag orkat skriva detta.

Kram på Er från Hotell Strandvägen,  Stig


Kommentarer
Skrivit av: Madde Lundgren/söderström :D

hej stig hoppas du blir bra snart så vi kan ses :D ha det gött :D<3

2011-05-19 @ 18:00:28

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0