110520

Nu är man på G, rapporter redan dagen efter. Skulle lagt ut redan igår, men när jag var så gott som klar så kopplade det mobila bredbandet ner, och jag hade missat att spara, därför får vi göra om det idag.

Somnade redan vid 22.00 i torsdags kväll, men vid 24.00 fick man dambesök på rummet, hon var intresserad av att ge mig ett sprut, antibiotika i armen alltså. Sen somnade man och sov kanon ända tills 05.30 då hade trycket ökat på ett visst ställe, fick lätta på detta, och sen skönhetssömn till 07.30.
Då kom en sköterska och ville stjäla några rör med blod så de fick lite jobb på labbet också.

Efter det kom en ny tjej och skulle ge mig en kur med antibiotikan, får man var 8:e timme, när hon var klar kom det en till för att dela ut en massa piller och energishot, blev 15 piller i burken.
08.30 kom den 4:e tjejen in med frukostbrickan, 4 brudar på en timme, är man populär eller? Att man bara orkar med alla med mina dåliga lungor. Och även huvudvärk idag.

Efter intagen frukost och pillerna började jag må illa också blev till att lägga sig ner och vila, somnade nog till en stund, för sen kom en sköterska och ville köra mig till öronkliniken för att testa om det hade blivit några problem med balansnerven, jag hade ju påpekat för läkaren att jag blev ofta yr. Tyvärr mådde jag så dåligt så vi fick skjuta på detta till nästa vecka.

Läkaren kom och pratade med mig, de talade om att septomona-bakterien som behandlades förrförra veckan var helt borta, men istället hade det kommit en annan sort som hette Candida istället.
Hon sa också att inflammationen i lungan var kraftig så de kör hårt med antibiotikan, sänkan hade sjunkt till 78.

Fick lite alvedon och en migräntablett, somnade och sov till 12.00 då det var dags för middag. Nu hade allt försvunnit och jag kände mig riktigt pigg, intog min tre-rättersmiddag och sen kom jag äntligen upp och kunde få på mig kläderna.
Vid halv 2 tiden kom Anna,Tobbe och Linda och hälsade på, fick en korsordstidning, så nu blir det hjärngympa också. Eftermiddagskaffe serverades, och näringsdryck också. Inhallerade.

Tog mod till mig och gick hela 20 meter till dagrummet, och ut på balkongen för att lapa lite sol i det fina vädret och andas in lite uteluft, men det kändes lite svajigt men det lugnade sig när man hängt på räcket en stund, när jag sedan var på väg in möttes jag av en tjej som kom med antibiotikakuren, det blev injektion i dagrummet denna gång. In i sängen för att vila kudden lite innan det var dags för kvällsmaten.

Löste ett par korsord och slappade innan det var dags för nyheterna och postkoden, sen var det dags för lite kvinnlig fägring som tog lite prover och en annan som delade ut en ny omgång med piller.
Tittade på Talang och skrev min blogg som sedan försvann och kommer nu istället. Tog mina piller vid 21.30, lite patiens på datorn för att sedan göra sig redo för natten, blev liggande med korsordstidningen tills klockan blev 24.00 och då kom ju min antibiotika-leverans.
Nu ville inte den pvk:n vara med längre, så det blev till att sätta en ny innan det blev någon insprutning.
Sen somnade jag gott, imorgon får vi se vad som händer då.

Kram på er,     Stig



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0