110521

Dags för ny rapport från hotellet, efter att hälsat de nya weekendgästerna välkomna.

Somnade gott efter nattens injektion, är kanske lite John Blund vatten i sprutan.
Vaknade till vid sextiden för att ta en vända till ja ni vet, och sen somna om till halv åtta, för då kommer de galanta damerna inglidande med sin varukorg för att fylla på den med lite olika värden.
Efter kommer en annan med shot och en massa piller, och en tredje med ny bensin till armen, dags för tankning igen. Många som vill sköta om mig, eller är de kanske tvingade de stackarna.

Frukosten glider ner i magen och sen en 12-15 piller, sen vilar vi en stund.
Mår egentligen ganska bra med andningen nu på morgonen, så det blir en ansträngning att ta tag i, för gäller att passa på att försöka göra sig lite fin inför helgen, ja,ja men så gott det går. Till duschen alltså.
Det blev en kamp mellan viljan, orken och andningen som pågick i nästan 40 min, viljan vann. Blev direkt ett ligg på sängen i några min. innan kläderna kom på. Inhallerade och löste lite hästtips, V 75 idag.

Fick in middagen, och den gick ner med en gång för jag var riktigt hungrig. Sen blev det promenad i korridoren med en lång paus i solen ute på balkongen. kändes mycket lättare att gå idag.
Gick tillbaka och la mig på hela ryggen, vaknade av att en underbar kvinna vid namn Anki stod bredvid sängen, trodde jag hamnat i paradiset.

Hon berättade att Linda och hon städat upp och kört en massa saker till tippen, och när de gjort fint så hade Peter hunnit dit och skruvat ner gips i garagetaket för vi har misstänkt att det gått in fukt där, och det stämde, blir ett lagom semesterjobb för killarna inom familjen. Duger ju själv bara till arbetsledare.

När Anki åkt så blev det till att följa V75-hästarna på datorn samtidigt som det kom en tjej med ny bensin till mig, så jag kunde köra vidare till midnatt. Missade första loppet, men sen prickade jag in resten, 6 rätt hela 100 kr i utdelning, jag som spelat för 128 kr. Får väl leva med den förlusten, bor ju iallafall billigt på hotellet, 80 kr,dygn och all inclusive.

Nu kvällsmat och sen blir det väl lite tv en stund, mellan inhallationer, drycker och piller. På kvällen började det kännas obekvämt med en massa luft i magen som inte ville varken uppåt eller neråt, men en sköterska öppnade baren så jag fick en flaska bubbel, och efter en halv flaska så började det komma lite rap, eller fis, skitskönt.

Nu kändes det bra igen och då var det ju dags för alla piller igen, sen löste jag korsord ända fram till nattankningen vid 24.00.

Tack för idag och sköt om Er därute nu när jag är här, krama varandra ifrån mig,  vi hörs     //stig




 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0