110523

Nu kommer måndagens rapport, skulle kommit igår men jag skrev och fick till allt så bra tyckte jag, men det hände en tragisk olycka, det mobila bredbandet dog, och jag hade inte tryckt på sparaknappen på hela tiden.
Så nu får vi göra som kriminalpolisen gör vid olyckor, en rekonstruktion, blir nog bra det med.

John Blund hade tagit hand om mig inatt, sov ända 06.30 då det började skramla i korridoren.
En bra känsla för en bra dag infann sig, Blodtryck, feber och syresättning kollat, allt ok. Alvedon, slemlösande och energishot, mediciner (16 piller idag) när detta glidit ner känner man sig ganska mätt. Då kommer de in med frukostbrickan, bara att trycka ner frukosten också.

Samtidigt som frukosten kom de också in och satte en ny pvk, och att de kom tillbaka snart,
snart blev nästan 1,5 tim, skulle ju fått antibiotikan vid 08.00.
De hade det körigt idag, med akutfall som dykt upp, men vid 10.00 kom min bensin och förmiddagen gled fram.

Åt min lunch ute i dagrummet vilket smakade mycket bättre än på rummet.
Läkaren kom  in !4.00 och pratade och sa att sänkan gått ner till nästan normalläge, och att de skulle se om de kunde gå över till antibiotika i tablettform snart.

Fick en ny rumskompis, som pratade svenska, jättetrevlig. Dags för kvällsmat som också intogs i dagrummet och när man skulle till och äta kom sköterskan och gav mig min vanliga dos i armen.
Där satt man och stoppade maten i munnen och samtidigt antibiotika i armen, saknades bara ett stolpiller också för att det skulle bli Hat trick.

Kvällen rullade på utan överraskningar, och nu skulle jag inta ha mer medicin i armen, så de tog bort pvk-n och det kändes skönt att sova utan att något hängde upp sig ibland, och att inte bli väckt mitt i natten.

Detta var nog vad som hänt idag, kommer igen med nya rön. // Ha det gott.   Stig


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0