110524-25

Detta inlägg är vad som hände i tisdags:

Dagen startade likt de vanliga rutinerna på denna typ av hotell, så när frukost och medicinerna var nedladdade hade jag bestämt mig för en dusch. Duschturnén var snabbt avklarad, tog bara 30 min.
När jag var klar med påklädning och legat en stund på sängen, så gick andningen aldrig ner i varv riktigt, jättetungt att andas, fick ta i mer än vanligt för att andas.

Så idag fanns det ingen ork att kunna gå bort till dagrummet och äta lunch, fick bli i sängen. Ingen matlust, bara jobbigt att äta, Soppa, biff och potatis tog 45 min att peta i sig.

Vid 13.30 skulle jag ner till öron,näsa,hals för undersökning angående om det var något krångel med balansnerven som kunde ha att göra med min yrsel, Rullstol framkörd och full fart in i hissen och ner en våning, sen fullt race i korridorerna för att till slut vara framme, fortfarande skittungt att andas och fick vänta en bra stund innan de hade tid, var lite försenade men tog mig sen direkt för de såg att jag hade det jobbigt.

Efter besök hos läkaren skulle man till hörselundersökning som tog en bra stund, antagligen för att jag hörde så illa, sen till läkaren igen för att göra lite övningar, men det var inga fel på mig mer än att jag hörde dåligt och det visste jag ju, efter 2 timmars visit på öron kom de och hämtade mig för hemfärd till avd.5.

Nu låg det några piller och lite inhallationsvätska på bordet som jag skulle få i mig, sen blev det att försöka vila en stund innan kvällsmaten.
Andningen kändes bara jobbigare och jobbigare, så vid 19-tiden när sköterskan kom med mina kvällspiller så sa jag till henne att jag inte mådde bra, då kontaktade hon min lungläkare och sen blev det full fart.
Det skulle tas blodgas och prover, sätta pvk för att ge intravenöst kortison, blodtrycket 150/100 så det var lite högt, läkaren kom in och lyssnade på lungorna och sa att de övre luftvägarna lät trånga.

Sedan bar det av till röntgen vid 21.30 och där gick det snabbt denna gången, in-ut klar.
Blev till att inhallera och så kom dom med kortisonen, och sen kom läkaren tillbaka efter att hon tittat på röntgenbilderna och sa att det var inget nytt som tillkommit i alla fall. blev bättre ganska snabbt efter att de injicerat kortisonen, så nu blev det sovdags efter en av de jobbigaste dagarna på länge.

Nästa dag som blir onsdagen den 25:e kör vi också.

Idag har det varit helt underbart, bra andning, bra matlust, ingen trötthet.
Fått rejäl dos med kortison, som troligen hjälpt till riktigt bra i luftrören, bara att hoppas det håller i sig, men man har ju vant sig vid variationer.
Så mycket mer fanns inte att säga om denna dag.

Tack och hej för en stund, Kramar från mig //  Stig




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0