110526 Dagsfärsk

Idag torsdag kom de in med inhallation vid 06.00, men mig väckte dom inte, för jag var redan klarvaken sen halv.
Men när man är vaken vid den tiden så är det 2 evigheter tills man får frukost, kändes det som, men fick ju som vanligt en mugg med smågodis vid halvåttatiden, tillsammans med shot och annat och trycket kollades förstås.

Rumskompisen och jag har lite tävling om vem som har högst värden, även om det är lågt som är bra så kör vi bara det högsta, han har nog vnnit de flesta gångerna innan, men idag vann jag solklart, tempen hade jag högst, syresättningen hade jag högst, pulsen hade jag högst, blodtrycket blev delat, jag hade högst övertryck och han hade högst undertryck. Får se om han får revanch imorgon.

Äntligen halv nio och frukost, de va gott. Sen flöt det på fram till strax före lunch, då kom andningen upp i varv igen, men åt lunch i dagrummet och det funkade bra, sen kom läkaren och lyssnade på mig och hon trodde att jag skulle kunna åka hem imorgon fredag.

När de sen kollade trycket på em. så hade det hoppat upp till 150/110 så nu blev det lite extra bevakning igen, och ändå hade jag sett till att släppa ut en hel del tryck. För när de tagit bort pvk-n så la jag nog lite stort tryck på armen så efter en stund kände jag något blött och rött rann utmed hela armen och då ryckte min eminente rumskompis ut och stoppade flödet med papper.
Lite på bordet, i sängen och på golvet, hade blött ganska bra, nybäddat säng och nytorkat bord och golv, fint igen.

Fortsatt lite tung i andningen, men ändå inte så som i tisdags, blodtrycket höll sig på samma nivå resten av dagen och det blir koll lite oftare.
Framemot kvällen blev det hyggligt med andningen och jag kände mig hyfsat bra trots trycket, kanske lite mer andfådd efter att jag varit uppe och gått.
Nu är klockan 23.02 och känns bra för att krypa ner och sova.

Godnatt alla jag känner, och krama varandra i trängseln //  Stig

 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0