110528 Lördag

Vaknade vid 06.15 och var klarvaken trots sen kväll igår, har nog skaffat mig en liten olägenhet från lasarettsrutinerna när de kommer och väcker en vid 06-06.30.

Steg upp och kände mig ovanligt pigg i både kropp,huvud och andning, tog på mig morgonrocken och gick ut och hämtade tidningen, chockade min stackars hustru, för när jag var på väg in igen så kom hon upp och undrade vad det var som hände. Det kan jag mycket väl förstå, har nog inte hämtat in tidningen på morgonen på de sista åren, men väl tillbaka i hallen så fick jag faktiskt ställa mig och pusta en bra stund. Hade nog inte blivit helt bra än.

Försökte påminna mig om vad det var för mediciner man fick först på morgonen, 2 alvedon och en shot, sen blev det lite halvsitt i sängen och läsa tidning, hade inte läst Smp på 9 dagar, så den va ganska bra.
Somnade till en stund, och klockan hade blivit 08.00 när de ljusblå öppnade sig igen, och Anki var på väg ut på sin söndagspromenad.

Kände mig bra, gick upp och gjorde frukost till oss, ägg, bacon och lite te och macka klart när Anki kom tillbaka, och Linda skulle till jobbet, nu var jag riktigt stolt för det var en tid sen jag fixade detta.
Åt frukost och tog sen mina piller och inhallationer, nu hade jag varit duktig tyckte jag. satte mig vid datorn och försökte hitta några vinnare på V75, och en lottorad, blogga lite om gårdagen som hade varit händelserik.

Skulle ju egentligen gått på min brorsdotters konfirmation idag, men eftersom jag kom hem från hotellet igår så kände jag att orken och risken för nya baciller inte var välkommet. Andningen var ganska tuff på em.
Fick bli vila och lite Tv istället. Inga vinster på hästar eller lotto idag. Vid halv åtta tiden kom Anki och Linda hem, kvällen rullade på och vid 23.00 ungefär när man känner sig som piggast, ska man gå och lägga sig, och då tar det en stund innan man somnar, kollade in speedway i sängen, men då funkar andningen faktiskt oftast bra som tur är.

Ser fram emot en ny dag, kanske bra , kanske dålig, ingen vet.   Kram och må gott   // Stig

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0