110529 Söndag

Idag söndag kom ett mindre bakslag, troligen att referera till min kanonkväll i fredags, eller att det är lite mer uppe-action hemma än på lasarettet.
Startade igång hyggligt på morgonen, tog min medicin och åt frukost, en stund efter fick jag ont i bröstet och magen, vad hände nu?

Fick gå och lägga mig i sängen igen och försökte att andas lugnt, då gjorde det mindre ont. Efter en stund somnade jag och sov 2-3 timmar, när jag vaknade så hade smärtan försvunnit men kändes lite tung i andningen när man var uppe, funderade lite på varför det blev lustigt, en orsak kan vara att jag plockade i mig alla piller på fastande mage, skulle nog ätit frukosten först.

Det fina vädret gjorde mig lite piggare nu, så med en kopp kaffe och ett korsord intog jag baden-baden på altanen, det kändes kanon.
Efter en stunds må bra tid kom Peter hem och hälsade på, skulle låna lite verktyg föe att fixa cykeln. Han tog av täcket på poolen och satte igång pumpen samtidigt som vi fyllde upp de sista litrarna till rätt nivå, han städade av skräpet som kommit i sen sist. Att sitta i solen framför den lilla plaskdammen och bara njuta är otroligt gott.

Anki och Linda kom tillbaka från sin utflykt, och sen gjorde Anki en kanongo fisk med möe grädde i. Har fått en stor matlust numera, för de har höjd min kortisondos till det 6-dubbla mot normalt, och då är jag hungrig jämt.
Kämpade med att hålla mig vaken bara för att kunna sova riktigt på natten, så det blev lite extra jobbigt mellan 18.00-20.00 för sen börjar det nästan alltid att bli bättre inför sovet.

Provade lite blås i min spirometrimätare, och tänka sig det blev hyggligt bra trots att inflammationen inte är borta, ska äta antibiotika till den 7 Juni. Tog medicinerna och blev sen sällskap till resterande familjen för att kolla in BigBrother, de du.  Sovdags vid 23.00 ungefär.

Slut för idag, hörs imorgon,,  må gott   // Stig


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0