Dags för V 17

Annandag påsk var ytterligare en solig dag, Anki hade frukosten klar vid 08,00 hon är lite tidig tycker jag, men man får fixa bestyren och vila lite till efter frukosten.
Efter vilan blev det dusch så man vaknade till, när det blivit lite varmare ute så blev det till att olja några meter staket idag också, kanske blir klar idag.

Peter kom hem och hade planer på att koppla in solvärmen, filter och pump till poolen, det fick han ju gärna göra,
mycket slang och rör som skulle fram från vintervilan i garaget.
När det var klart efter några timmar så kunde man fylla upp med mer vatten, nu var den badklar, men fel temperatur, 16-17 grader brrrrrr.
Sen drog Peter iväg hem för att träna lite på sin cykel, och sedan skulle han och Emma komma ut igen för att vi skulle grilla på kvällen, Erik och Linda var också hemma, Debutgrillning, blev gott.

Tisdag är gympans dag, så också idag. Först var vi tvungna att vila ifatt påskens evenemang, kändes jobbigt i andningen hela förmiddagen, men till gympan måste man, så även idag gled det upp en bil och hämtade mig vid 14.30 för färd till lasarettet, var väldigt segt på gympan, orkade mycket mindre än vanligt.
Men efter hemkomst och lite ligg på sängen, efter att kvällsmaten var intagen så blev det lite bättre, bara jag höll mig still i fåtöljen.

Idag onsdag blev det kvarliggning i sängen till 10.00 efter att ha somnat om lite grann, sena morgonrutiner och sen duschen, Linda var också hemma idag så det blev ett samråd om att snaska lite pizza till lunch, gott,gottigottgott.
Vilade lite på eftermiddagen även om det var sen morgon, men vi skulle till Urshult på födelsekalas på kvällen för att fira Anton, det funkade fktiskt riktigt bra med andningen hela kvällen, blev lite hyperventilation när jag skull gå ut till bilen, men det löste sig, sen vilade jag ju hela vägen hem. Hemma vid 22.00, mediciner och sen ner i sängen, det var härligt skönt när man varvat ner.

Provtagning 08.30 på mottagningen, ingen sovmorgon idag, Linda ledig, så då har man en chaufför som alltid ställer upp, hon är underbar min dotter. Gick bra med prover och blodtryck, blåset var också godkänt denna gången.
När vi var klara skulle vi åka ut till lillebror Claes och fika, bor i Furuby med sin familj, han har också KOL, så han har det lika jobbigt som jag, hoppas också på translantation snart.
Vi fikade och pratade en stund, var och kollade lite på alla hundarna, hans fru Christel har nämligen hunddagis/hundpensionat, sen var det dags att åka hem, men på hemvägen blev det en runda till Maxi för att köpa en ny grill som de hade på extrapris, Linda kämpade med den stora lådan som var riktigt tung, in i bilen och ut ur bilen när vi kom hem.
Jag fick i uppdrag av Linda att försöka skruva ihop den, eftersom hon skulle till stallet en runda, jag började att skruva ihop stommen, det gick bra med många pauser, men de sista luckorna och själva grilldelen fick Anki fixa när hon kom hem, för mina krafter hade tagit slut.

Fredagen blev en lugn dag, och jag mådde hyggligt bra i andningen så det gällde att hushålla med krafterna för imorgon är det ju Valborg.
På eftermiddagen testade jag mina krafter genom att köra bort till Bergsnäs och byta gasoltuben till grillen, lite jobbigt, men gick ju så nu får man vara stolt en stund.

Lördag/Valborg bjöd på kanonväder, och eftersom Anna skulle jobba så erbjöd sig Tobias att komma och hjälpa till med lite småjobb som jag inte klarar.
Han började med att montera upp TV-antennen på husgaveln där den ska vara, har suttit ett år på stolpen vid entrén eftersom det kom en vinter innan vi hann skruva upp den. Fixade också lite snickeriarbeten på altanen som blivit kvar sen i höstas. Jag hade kanonform hela förmiddagen, men sen kom lite trötthet och då blir det genast sämre, fick gå och vila en stund.

När Anna och Linda kom hem från sina respektive jobb så var det dags att debutgrilla nya grillen, den fungerade ju kanon, och maten var jättegod.
På kvällen skulle Erik och Linda ha grillfest med sina kompisar, ett härligt gäng med ungdomar som höll igång, jag mådde faktiskt riktigt bra hela kvällen, orkade faktiskt vara uppe och närvarande till 24.00 ungefär, sen blev det lite John Blund i ögonen.

Första Maj, blev inget Växjölopp för mig, hade missat anmälan som tur va. Inga demonstrationer heller. Annars kände jag mig bra trots sen och aktiv kväll igår, håller nog på att bli frisk, har ju haft 2-3 perioder som jag mått bra denna veckan.
Idag var det dags att slutföra min uppgift med att olja staketet, fixade detta med bravur, sen blev det till att slappa och göra ingenting som vanligt resten av dagen, men idag är det ju arbetarnas vilodag, gäller väl även statsanställda.

Slut på denna veckorapporten, ska försöka komma ifatt nu, så man kan skriva lite oftare och berätta om det händer något intressant.

Ha det gott i solen, så kommer det snart mera,  kram från Stig









Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0