Vecka 18

Nu känns det som jag snart är ifatt mig själv med skrivandet, hoppas ni har haft överseende med att det inte finns ork och tid ibland.

Idag måndag den 2 maj, Har det inte hänt något speciellt, har haft ork att skriva lite i bloggen.
På kvällen åkte Anki och Linda på rallymöte, och jag kollade hockey-VM, Sverige vann över Österrike.

Tisdagen blev mer händelserik, efter en jobbig natt med hostattacker och mycket slem blev det så att när det väl lugnat sig på morgonen, så somnade man och sov till 10.00.
Detta gjorde att det blev lite småstressat med alla rutiner som ska göras varje morgon, det var ju dags för gympan idag också så klockan blev snabbt 14.30 och bilen som skulle hämta mig stod utanför.
Gympan gick riktigt trögt, fick pausa och hosta nästan hela tiden, men lite träning blev det nog.

När Anki hämtat mig och vi kom hem så lagade hon mat, medan jag kastade mig på sängen för att vila. Steg upp för att äta, och det var gott med mat, hade varit lite dåligt tidigare under dagen.
När jag ätit färdigt så började jag må illa, och efter en stund så bara snurrade allting och svartnade för ögonen, hann krypa ner på golvet och lägga mig. Blev liggande där i nästan 30 min. innan det hade slutat att snurra och kallsvettas samtidigt som det kröp i ben och armar, och jag vågade sätta mig upp, sen hjälpte Linda och Anki mig in i sängen och där blev jag kvar i några timmar innan jag gick upp och satte mig vid TV:n för jag ville ju kunna sova på natten.

Onsdag mådde jag dåligt hela dagen, orkade bara ta mig till toan och tillbaka till sängen, hade också riktigt jobbig huvudvärk hela dagen. Stoppade i mig Alvedon och migräntabletter.
På morgonen ringde de från lungmottagningen och talade om att det fanns antibiotika att hämta på apoteket, hade lämnat ett upphostningsprov i fredags, vilket visade att det växte lunginflammationsbakterier som måste behandlas.
Bara att ringa Anki och be henne hämta dessa på vägen hem från jobbet, när klockan sen blev 21.00 så försvann huvudvärken och man kände sig lite som en människa ska, men somnade nog vid 22-tiden trots att jag legat hela dagen.

Torsdag morgon kom och inte ett spår av hur dåligt det var igår, förstår mig inte på denna kropp.
Fixade gröt till frukost, var riktigt hungrig och när jag ätit och medicinerat så blev det  bra hela förmiddagen, men på eftermiddagen kom det lite yrsel och stickningar i armarna, kändes som inte benen ville bära en riktigt när man var uppe för länge, så det blev lite längre em. vila.

På kvällen kom Ann och P-O ut för att gemensamt med oss och Linda/Erik för att planera deras gemensamma studentfest.
Sen dök Anna och Tobias upp också, med fikabröd och ville ha lite kaffe. Peter kom också ut en stund för att byta bil, han skulle låna vår för han behövde dragkrok. För mig funkade det riktigt bra hela kvällen.

Fredagen började helt kass, upp en stund, gå och lägga sig, så höll det på med mest sängläge fram till 15.00 innan jag tvingade mig själv att nu måste du upp.
Tvekade länge , men gick till slut ner och duschade för att det kanske skulle göra en lite piggelin, men det var en jobbig stund i duschen, men efter att vi ätit kvällsmat så började jag fungera igen, och kvällen blev ganska bra.

Lördag morgon skramlade det i köket, för Anki och Linda skulle åka till Kristianstad för att titta på rally, Erik skulle ju köra.
Jag steg upp vid halv nio och kände mig bra, sen kom Anna och lämnade in min hundkompis Lowa som skulle sällskapa mig under dagen, för Anna skulle till Kalmar och spela bowling.
Dagen rullade på med att kolla V-75 på TV och hålla koll på Eriks framfart i rallybilen via datorn, detta växlade vi med att sitta ute i solen en hel del, underbarrt väder.
Skjutsade sen Anna till en kompis, och vid åtta-tiden kom Anki och Linda hem, men Linda skulle iväg igen, så Anki hämtade lite kinamat som vi åt som nattamat, men det var gott.

Idag söndag med planer på att åka till Lenhovda på barndop (syskonbarnbarn som skulle döpas) vid kl. 14.00.
Men först frukost och morgonbestyr, sen en stund ute på altanen, solen sken ju idag också.
Anki stack iväg för att köpa doppresent, och jag gick in efter en stund och satte på kaffe, när jag gjort detta så högg det till i högra lungan och började göra riktigt ont, gick in och la mig på sängen för att se om det släppte.
Det gjorde det inte utan värken blev bara värre och värre, emellanåt högg det så tårarna rann, försökte hitta nån ställning där det gjorde mindre ont.

Visste inte om jag skulle ropa på Linda eller Anna som fortfarande vilade lite, men låt dem vila, det går nog över snart, men inte. Så kom Anki hem och jag förklarade läget och då kom alla upp och undrade vad det var, jag var faktiskt riktigt rädd för att det skulle vara nån propp eller kraftig frånstötning. Så de ringde efter en ambulans, så blev det transport till akuten för mig och Anki istället för barndop.

Väl på plats så blev det till att ta prover och efter en stund kom det en läkare och lyssnade och tryckte, efter nån timmes väntan ner till röntgen, men då hade smärtan lugnat sig en hel del.
Tillbaka till akuten, fick alvedon och värktablett, fick också lite kaffe och macka av sköterskan, en timmes väntan till, sen kom läkaren in och hon hade tittat på bilderna, de visade att det fanns en inflammation, men jag åt ju redan antibiotika för det, så de gjorde inget mer.
Vi fick åka hem med lite värktabletter, men nu hade ju smärtan nästan försvunnit också.
Det onda kom och gick under kvällen, mest sängläge och sen somnade jag vid tio-tiden

En spännade vecka med lite action utöver det vanliga, men verkar som det gick bra i alla fall.

Nu är vi nästan ifatt realtiden, så krama varandra och njut av vädret.

Tack och hej,,,,,   Stig






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0