111104-06

Fredag den 4/11
Startade upp denna dag väldigt försiktigt, kom igenom alla morgonsysslor och kände mig ganska ok. Tröttheten kom efter frukost, så blev lite extra vila på sängen.
Anna kom vid 11-tiden och lämnade in hundarna, för hon skulle jobba på eftermiddagen.
Anki kom hem redan vid halv ett idag, så jag fixade till lite lunch och slappade sen en stund innan alla hjälpredor till Lindas och Erik flyttlass började dyka upp.

Anna, Daniel, Kalle och Måns och Tobias kom för att både leverera lite möbler och bära flyttlådor.
Erik och Linda samt Anna kom hem från sina jobb, så nu var hela flyttgänget samlat, de åkte sen upp till lägenheten för att försöka att gemensamt få till de tyngre möblerna på rätt plats.

Tobias, Anna, Linda och Erik kom hem vid halv nio för att pusta ut lite, blir fortsättning imorgon, Anna och Daniel med pojkarna åkte hem till sig.
Eftersom jag bara hade ansträngt mig med att titta på från min plats i fåtöljen så kände jag mig pigg, blev till och med en öl till Idol. Kvällen avslutades med lite kortspel, tills klockan blev halv ett, då gick jag och la mig.

Lördagen den 5/11
Idag vaknade jag vid åtta och kände mig pigg, Anki var redan uppe och tog en morgonpromenad med hundarna.
Jag bestämde mig för att fixa lite omelettfrukost till oss, så det blev till att krypa ut från varma täcket och sätta igång.

Efter frukost försvann Anna och Linda på inköpsrunda, och Erik och Tobias fortsatte att köra flyttlådor och blommor och Anki gav sig på räfsan för att snygga till på tomten, jag gick och inhallerade.
Tog mig sedan ut för att pumpa ur regnvattnet från pooltäcket, Att lyfta i pumpen var ett dagsverke som krävde en lång paus efter. Därefter sladden i kontakten och slangen i avloppet, sen paus.

När vattnet var borta plockade jag tillbaka grejorna, och det gick betydligt lättare nu, hade ju tränat en gång.
Anki och jag åkte sen upp till Lindas och Eriks lägenhet för att se hur det blivit, och se hur den var, hade ju inte sett den innan. Den var jättefin, och de flesta möblerna var på plats. Var riktigt jobbigt med andningen när vi tog oss dit och hem, eftersom jag frös så jag skakade, vet inte varför.

Gick sen in och vilade mig för att vara lite alert framåt kvällen, för Anna och Tobbe skulle vara kvar till söndag, och Linda och Erik kom också hem en stund på kvällen, Anki hade gjort rostbiff med Hasselbackspotatis och en kanongod sås.

Kvällen gick hyggligt bra, men är ju precis slut om jag måste göra något annat än att sitta och vara trevlig. Blev inte så sent ikväll, för Erik skulle köra rallytävling i Nässjö imorgon söndag och Tobbe skulle följa med och serva lite. Somnade gott under täcket när jag väl fått upp temperaturen. 

Söndag den 6/11
Började som en ganska seg morgon, låg och drog mig tills det var dags att hjälpa till lite med frukosten, Intog min morgonshot och alvedonerna, Anki hade redan börjat med frukosten, eller nästan gjort klart kan man säga.
Linda kom hem och åt frukost, för hon hade inte hunnit fylla på kylskåpet ännu, det skulle hon och Anna göra idag.
Tobias och Erik hade ju åkt till Nässjö för att köra rally, Erik skulle säkra sin DM-vinst.

Peter och Emma kom ut och hälsade på efter att de gått tipspromenaden på Kvälleberg, och levererade lite dryck som de hämtat hem igår.

Idag blev det storstädning i källaren för Anki, efter utflyttning såg det ut som ett mindre krig hade dragit fram.
Jag var inte alls i form idag, trött och frusen hela tiden, men vi skulle ju åka upp till Linda och äta middag idag, och det blev helt kaotiskt i andningen när vi skulle åka, stod bara och skakade och frös.

Klarade inte detta sa jag, men kan inte svika Linda nu, så bet ihop och tog mig till bilen, satte mig och försökte lugna ner mig.
Lyckades något med det, Anki körde fram till dörren och sedan hissen upp, gick bra med en liten andhämtning, satte mig vid köksbordet och då lugnade det sig ganska bra, fick en jättegod hemlagad pizza.

Senare var det dags för hemfärd, kändes jobbigt, men tog mig ner till ytterdörren och så backade Anki upp så jag slapp gå så många meter, när vi sen kom hem fick jag sitta i bilen fem minuter innan jag vågade mig på att gå från garageuppfarten och in. När jag väl kom in så hade jag ganska häftig andning, så det blev rast vila på sängen en stund.

Peter hade kommit ut för att tvätta sin bil, och Anki fortsatte att göra fint i källaren.
Kollade resultaten på datorn angående rallyt, Erik hade vunnit som vanligt, nu var han DM-segrare i sin klass.
Framåt 7-tiden kom de hem och då blev det lite fika innan alla åkte hem till sig, och kvar blev jag, Anki och katterna. Kände mig lite bättre nu i kväll efter att jag vilat lite, och inte rörde mig, men var fortfarande frusen.

Sova lite sen ny vecka,  kram på Er, så hörs vi igen, hoppas att trötthet och frossa ska försvinna


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0